کد خبر: 11245| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۲۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۱۱

رئیس سازمان دانش‌آموزی در تشریح عملکرد سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۸؛ بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول بنیادین، اولویت‌های ابلاغی رئیس جمهور را از برنامه‌های اصلی سازمان دانست.
جلسه هیات امنای سازمان دانش‌آموزی با حضور وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونان و مشاوران وزیر، رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی، محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و روسای تشکل‌های دانش آموزی  برگزار شد و مجمع مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز ۶ استان مختلف نیز به صورت ویدئوکنفرانس با این جلسه ارتباط برقرار کردند.
علیرضا کاظمی در ابتدای این جلسه به ارائه گزارش عملکرد سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۸، برنامه‌های سال ۹۹ و رونمایی از اقدام شایسته دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی در پویش منم یک حاج قاسم دیگر اشاره کرد.
وی درباره تامین منابع سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۸ به جزئیات این منابع و اعتبارات درنظر گرفته شده و تحقق یافته برای سازمان اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت ۱۰ برنامه و ۱۳ فعالیت داشتیم که ذیل ۱۳ برنامه ۹۳ اقدام طراحی شده بود که به تناسب اعتبارات جذب شده به مرحله اجرا درآمد.
رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: در بخش توسعه و تقویت فعالیت‌های مجلس دانش‌آموزی و برگزاری نشست‌ها و فعالیت‌ها موفق بودیم و امسال در بسته تحولی تقویت این برنامه‌ها گنجانده شده است. تقویت و توسعه شبکه خبرگزاری پانا که نقش مهمی در تربیت دانش‌آموزان در حوزه مسائل اجتماعی دارد، نیز از جمله فعالیت‌های ما بوده و خواهد بود.در گام اول تربیت ۷۵۰ دانش‌آموز دختر و ۷۵۰ دانش‌آموز پسر به عنوان خبرنگاران پانا را در ۷۵۰ منطقه آموزشی داریم و در گام دوم باید با شعار هر مدرسه یک خبرنگار این شبکه تربیت اجتماعی را پیش ببریم.
کاظمی به برنامه‌های سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: مسیر و نقشه راه سازمان را در این برنامه‌ها و در ۶ بخش تدوین کردیم؛ فلسفه وجودی و ماموریت اصلی سازمان تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف و ایجاد روحیه نشاط، همدلی و فعالیت‌های گروهی است که شعار همدلی، همفکری و همکاری را دنبال می‌کند.
وی به ارکان جهت سازی که مسیر و راه سازمان را مشخص می‌کند و در ارکان برنامه‌های این سازمان خواهد بود اشاره کرد و گفت: اجرای فعالیت‌های سازمان برمبنای اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم انقلاب، اساسنامه سازمان، سند تحول بنیادین، اولویت‌های ابلاغی رئیس جمهور، رویکردهای وزیر و سیاست‌های تحولی است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از مشاور وزیر در اجرای سند تحول بنیادین گفت: برنامه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی در برنامه‌های سال ۹۹ سند تحول بنیادین برای اولین بار دیده شد. وجود تشکل‌های دانش‌آموزی در کنار آموزش و پرورش و شبکه شاد افتخار بزرگی است.
رئیس سازمان دانش‌آموزی اشاره کرد: در سال ۹۹، ۴ اولویت راهبردی را مشخص کردیم تا در قالب این مدل نقش‌های اجتماعی دانش‌آموزان را با استفاده از مجلس دانش‌آموزی، پیشتازان و خبرگزاری پانا بتوانیم بالا ببریم و مدعی شویم جامعه حداقل ۲ میلیونی از دانش‌آموزان داریم که در تربیت تراز سند تحول بنیادین گام برداشته‌اند.
کاظمی در ادامه گفت: در سال ۹۹، ۷ عنوان برنامه، ۱۳ فعالیت ذیل این برنامه و ۸۷ اقدام‌ برای تحقق این برنامه‌ها برنامه ریزی کردیم.

منبع:مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7