کد خبر: 10987| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۲:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۷۶

دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی رحلت امام جمعه شهر مقدس قم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت.
دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت اندوهبار عالم مجاهد و پارسا، فقیه عالیقدر، آیت الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
 
رحلت اندوهبار عالم مجاهد و پارسا، آیت الله ابراهیم امینی رضوان الله تعالی علیه موجب تالم و تاثر گردید.‌ این فقیه عالیقدر از سرمایه های ارزشمند انقلاب اسلامی و از  شخصیت‌های‌‌ گرانقدر و دارای تراز ممتاز در میان علما بودندکه  در سراسر عمر پربرکت خویش به نشر علوم اسلامی و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام اهتمام  ورزیدند.
 
این عالم بزرگوار از جمله‌ نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاوران صمیمی نهضت امام خمینی رحمة الله علیه بودند و  در همان زمان با یاری  جمعی از علمای مبارز  تشکلی را پایه ریزی کردند که بعدها هسته مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را شکل داد‌.
 
ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از یاران صدیق و غیرتمند امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب بودند که  شجاعانه و با همت والا در عرصه‌های مهم کشور  نقش آفرینی و خدمات ارزنده ای را به نظام اسلامی تقدیم کردند. از  نمایندگی مجلس خبرگان در ادوار گوناگون  تا عضویت در  مجمع تشخیص مصلحت نظام،  امامت جمعه  شهر مقدس قم ، فعالیت های فرهنگی و تالیف کتب تعلیمات دینی نظام تحصیلی کشور،  همه جا و همه وقت در موضع عالمی دینی و شخصیتی انقلابی و مردمی ظاهر شدند و همه‌ وزن وزین خود را در  حوادث این سالیان در کفه‌  حق و حقیقت و دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب نهادند.
 
اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فدا، مقام معظم رهبری، ملت غیور ایران، حوزه های شریف علمیه، بیت مکرم و جمیع دوستداران و ارادتمندان ایشان، از درگاه خداوند متعال برای روح بلند آن  عالم ربانی که در سرآغاز ماه مبارک رمضان به جوار لطف حق پیوستند،  علو درجات و رحمت واسعه  و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می کنم.
 
علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی
 
 

منبع:خانه ملت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7