کد خبر: 10917| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۱۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۹۸۶

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: استفاده از ظرفیت‌های شرکت دانش بنیان، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها باعث شده است به خوبی بتوانیم در مقابل بیماری کرونا مقاومت کنیم.
دکتر سورنا ستاری بعد از پایان چهارمین جلسه کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا که در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: ما با استفاده از این ظرفیت در حالی توانسته‌ایم به خوبی در مقابل کرونا مقاومت کنیم که بسیاری از کشورها نتوانسته اند به چنین ثباتی برسند.
وی گفت: این حاصل کمک و فعالیت صدها مرکز پژوهشی، شرکت دانش بنیان و دانشگاهیان بوده و خوشبختانه صدها طرح پژوهشی و هزاران تست بالینی در این زمینه محقق شده است.
ستای افزود : نتیجه این طرح‌ها این شده است که امروز نسبت به بیماری کرونا و راه‌های درمان آن شناخت خوبی پیدا کنیم و در حوزه تجهیزات هم شرکت‌های مربوط توانسته‌اند همه تجهیزات لازم را در داخل تولید کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در حوزه تولید تجهیزات پزشکی معتبر مانند ونتیلاتور و دستگاه های مختلف اتاق عمل هم شاهد تحولات فوق العاده ای در کشور هستیم به طوری که این شرکت ها بتوانند هم اکنون محصولات خود را به اروپا صادر کنند.
ستاری فر اضافه کرد: در حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی هم در حال حاضر همه بخش های تولید را در داخل کشور در اختیار داریم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره این که چه زمانی کیت های سلولزی تشخیص کرونا را که در داخل تولید شده است می توانیم در سراسر کشور استفاده کنیم ؟ گفت : این کیت ها تاییدیه لازم را از وزارت بهداشت دریافت کرده است و برای استفاده در سراسر کشور نیازمند تدوین و ابلاغ پروتکل های مربوط هستیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7