کد خبر: 10593| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۳ فروردین سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۶:۵۷:۰ | تعداد بازدید: ۱۹۰۵

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی فرا رسیدن عید مبعث را به همه آزادگان جهان بویژه خانواده بزرگ نظام آموزش عالی کشور تبریک گفت.
متن پیام دکتر غلامی به شرح زیر است:
ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیده ما را انیس و مونس شد

فرا رسیدن عید مبعث رسول عظیم الشأن اسلام، پیامبر رحمت و وحدت، آموزگار دانایی و آگاهی، اسوه آزادگی و مکارم اخلاق محمد مصطفی (ص) را به همه آزادگان جهان بویژه خانواده بزرگ نظام آموزش عالی کشور، و نیز همه خادمان عزیزی که در این روزهای سخت؛ با اقتدای به مشی و سیره آن نیکوترین الگوی انسان دوستی، همه تلاش و وقت خود را صرف خدمت به این مرز و بوم می کنند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
روز مبعث ایام الله؛ و خجسته روزی است که خداوند بر انسان منت نهاد و رسول گرانمایه ای را راهنمای بشر قرار داد تا فصلی تازه ای گشوده شود و در روزگاری که جهل و غفلت، ناامنی و نابردباری، تباهی و تعصب کور فراگیر شده بود، با ابتناء به دعوت به خواندن و تفکر در خویشتن و جهان آفرینش نگاه و بینش تازه ای را در جان انسان شکوفا سازد؛ تا بشر راه کمال بپیماید و مکارم اخلاق، انسان دوستی، شرافت و دانایی زینت بخش حیات انسانی شود.
امید است خانواده نظام آموزش عالی کشور بنا به رسالتی که متوجه آنها و نهاد علم و دانش است در مسیر اهتمام به گسترش خصایل دانایی و مکارم اخلاق که در صدر آموزه‌های برآمده از بعثت نبی اکرم (ص) قرار دارند بیش از گذشته موفق و مؤید باشند. هم کلام با مولانا با دل و جان خود می سراییم. نامت بمانا تا ابد ای جان ما روشن به تو.

منبع:اداره کل روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7