کد خبر: 10133| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۹ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۴۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۵۸

رییس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای اجرای ۱۷ طرح جدید در سال ۹۹ در حوزه های گوناگون به مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است.
دکتر طیبی  اظهار داشت: در صورتی که نگاه به داخل و تکیه بر توان داخلی برقرار باشد، جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۹۹ طرح های جدید را آغاز می کند.
وی افزود: این نهاد پیشنهاد طرح هایی در حوزه های فناورانه، پزشکی، فنی و مهندسی و کشاورزی را به مجلس ارائه کرده است. پیشتر درباره هر یک از این حوزه ها اعلام نیاز شده بود بر این اساس لازم است طرح های فناورانه و علمی در زمینه آن ها اجرا شود.
پیشرفت ۵۰ درصدی ۳۱ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی
رییس جهاد دانشگاهی گفت: ۳۱ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی که اجرای آنها از مرداد ماه ۹۸ آغاز شد، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.
مرداد ماه سال ۹۸ همزمان با سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، تولید ۳۱ فناوری ملی به این نهاد واگذار شد. تأمین مالی این ۳۱ طرح از محل صندوق توسعه ملی است.
دکتر طیبی ادامه داد: در حال حاضر پیگیری های جدی برای آغاز پروژه ها و شکل گیری ساختار و تیم ها صورت گرفته است. همچنین قسط نخست بودجه طرح ها در شهریور ماه پرداخت شده که تسریع طرح ها را به دنبال داشته است. هر یک از این طرح ها بین ۲۰ درصد تا ۵۰ درصد پیشرفت داشته اند.
وی افزود: قسط دوم نیز از سوی صندوق توسعه ملی به بانک مرکزی ارسال شده است و به زودی پرداخت می شود.
طیبی ادامه داد: بودجه اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی به طرح های جهاد دانشگاهی این فرصت را به وجود آورده است تا کارفرماها ضرورتی برای پرداخت پول تولید تکنولوژی نداشته باشند، اما باید بازار را برای خرید محصول تضمین کنند.
رییس جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به محدودیت واردات تصریح کرد: این در حالی است که هر کجا مجموعه ها با تجربه ای همچون جهاد دانشگاهی وارد عمل می شوند و در طرحی حضور دارند، بازار خرید محصول آنها نیز تضمین شده است و مشارکت های لازم برای عقد قرارداد و تامین بازار صورت می گیرد.
وی از روند مناسب و روبه رشد طرح های فناورانه جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: اگرچه در ایران صحبت کردن با کارفرما و به نتیجه رسیدن زمان بر است، اما طرح به شکل خوبی پیش می رود. از سویی شرایط کشور و نگاه به داخل نیز شرایط را برای پیشرفت هر چه بیشتر طرح ها فراهم می کند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7