کد خبر: 10097| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۵ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۳۷

در آیین اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) از خدمات قرآنی آیت‌الله مصباح یزدی و تلاش ایشان برای ارتقای معارف قرآنی طلاب جامعةالمصطفی(ص) و تأثیرگذاری در حوزه بین‌الملل قدردانی شد.
آیین اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) شامگاه دوشنبه، ۱۴ بهمن‌ماه، در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار شد.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در این همایش بر وظیفه سنگین امروز علما و روحانیون در قبال تحولات جامعه تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های اعجازگونه عصر کنونی است. برخی از نعمت‌های الهی چنان برجسته است که به فرد و نقطه خاصی اختصاص ندارد و شامل همه انسان‌ها می‌شود که جا دارد به صورت ویژه شاکر آن باشیم. عقل، وحی و وجود انبیا و اولیای الهی، جزو این نعمت‌ها به شمار می‌آید. در میان همه نعمت‌ها، در نیم قرن گذشته شاهد نعمت اعجازآمیزی هستیم که برخلاف تصور عمومی و به دست امام خمینی(ره) و با عنایت حضرت صاحب‌الزمان(عج) تحقق یافت.
وی استفاده درست از پیشرفت فناوری‌های نوین و امکانات فضای مجازی را یکی از جنبه‌های شکر عملی دانست و تصریح کرد: زمانی که لوازم پیشرفت علم و در برابر عوامل فساد و لوازم گمراهی در این سطح وجود نداشت، تکلیف ما نیز در همان سطح محدود بود، ولی تکلیف امروز ما هم در جهت اثباتی و هم در برابر شبهات انحرافی قابل مقایسه با گذشته نیست. در اعصار گذشته، زمینه چندانی برای علما و روحانیون برای خدمت به جامعه وجود نداشت و شبهاتی هم که در آن زمان مطرح می‌شد، در دسترس عموم نبود، ولی امروز شبهات در قالب‌های مختلف به صورت مداوم افکار جوانان ما را هدف قرار می‌دهند که وظیفه دوچندانی برای ما ایجاد می‌کند.
آیت‌الله مصباح یزدی شناخت هدف، آشنایی با روش‌ها و راه‌اندازی مراکزی برای انجام این وظایف را نیازمند فعالیت، طراحی، فداکاری و به جان خریدن تهمت‌ها و توهین‌ها دانست و تصریح کرد: امروز به لطف انقلاب اسلامی، پیشرفت زیادی در این زمینه شاهد هستیم؛ برای نمونه، جامعةالمصطفی(ص) امروز زمینه بی‌نظیری برای تعلیم معارف اسلامی در سراسر عالم پدید آورده است، ولی همه این‌ها با توجه به نیاز ما کافی نیست و باید تلاش و همت دوچندانی صورت گیرد تا بتوانیم تکلیف و وظیفه خود را در قبال جامعه ایفا کنیم.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرکریمی، معاون فرهنگی - تربیتی المصطفی(ص) تجلیل از چهره‌ها و خانواده‌های قرآنی را یکی از سنت‌های جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) دانست و گفت: تجلیل از خدمات قرآنی و حدیثی «آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی» به عنوان شخصیت عالم، بصیر، مدافع ولایت و الگوی عینی و عملی در حوزه علمیه، از برنامه‌های این دوره از جشنواره است. شخصیت این عالم بین‌المللی الگوی ارزشمندی برای طلاب جامعةالمصطفی(ص) به شمار می‌آید.
بنابر این گزارش، در ادامه آیین اختتامیه جشنواره از خدمات قرآنی آیت‌الله مصباح یزدی و تلاش ایشان برای ارتقای معارف قرآنی طلاب جامعةالمصطفی(ص) و تأثیرگذاری در حوزه بین‌الملل قدردانی شد.

منبع:خبرگزاری ایکنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7