کد خبر: 6817| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۴ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۳۵:۰ | تعداد بازدید: ۷۲۲۲

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پذیرش دانشجوی شهریه پرداز که تفاوت علمی فاحشی با دانشجویان رتبه های برتر دارد، انتقاد کرد.
سعید نمکی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی که هم اکنون با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهار کرد: نباید دانشگاه را محل درآمد تصور کنیم و به این دلیل برویم و دانشجوی بورسیه یا شهریه پردازی را جذب کنیم که تفاوت علمی فاحشی با دانشجویان رتبه های برتر دارد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه به دلیل درآمدزایی بیشتر ما نگاهمان را سمن پذیرش دانشجویی با سطح پایین معطوف کرده ایم، افزود: در سال ۱۹۶۰ تئودور شولتز رییس انجمن آمریکا بود؛ او حرف زیبایی داشت که می گفت دانشگاه محلی ست که هر پولی در آن وارد می شود، سرمایه گذاری است نه هزینه.
وی افزود: البته یک شرط دارد و آن اینکه  اثر این سرمایه گذاری را در اقتصاد ملی در دوره های ۵ تا ۱۰ ساله ارزیابی کنید.
نمکی با اشاره به اینکه من قطعا موافقم دکتری پرستاری برای آموزش و پژوهش ایجاد شود، گفت: اما کدام دکتر -پرستار در کنار تخت بیمار، ارائه خدمت می کند؟
وزیر بهداشت با طرح این پرسش که چرا باید تعداد زیادی تخت داشته باشیم اما نیروی پرستار و بهیار کنار آن وجود نداشته باشد، افزود: ما لاستیک تراکتور تهیه می کنیم اما ماشین هایمان پراید و پژو است و این ها را می بریم در انبار می پوسانیم.
وی ادامه داد: دانشگاه دانش آموخته ارشد را با نسبت بالا می گیرد و دانشجو دوره ای را به عنوان یک جوان نخبه گذرانده و انتظار دارد برایش شغل ایجاد شود، اما ما از روزی که او را جذب کردیم، به جایگاه خدمت او فکر نکرده بودیم.
منبع: مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7