رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تاکید کرد این سازمان با اصلاح ساختار به دنبال استاندارد کردن ساختار و باز کردن راه برای مشارکت بخشهای ذیصلاح در تولید بستههای یادگیری و محتوای آموزشی است.
حجت الاسلام علی ذوعلم در یازدهمین گردهمایی معاونتهای پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی که صبح امروز در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، هدف این نشست را ایجاد تحرک جدید در پژوهش و ارتقای جایگاه و کارآمدی مجموعههای پژوهشی در آموزش و پرورش دانست و گفت: «علیرغم جایگاه مهم و اثرگذار پژوهش و مبانینظری تحول که پژوهش و تحقیق را نقطه آغاز تعلیم و تربیت تلقی میکند، در وزارت آموزش و پرورش جایگاه پژوهش بهدرستی تعریف نشده است.»
او به اصلاح ساختاری در سازمان پژوهش و برنامهریزی در ماههای اخیر اشاره کرد و گفت: «ما با اصلاح ساختار بهدنبال استانداردسازی ساختار برای برداشتن حصر و انحصار در تولید منابع آموزشی و کتاب درسی بودیم تا بتوانیم مشارکت بخشهای فعال و ذیصلاح جامعه را در تولید بستههای یادگیری و محتوای آموزشی فراهم کنیم.»
ذوعلم ادامه داد: «هدف دیگر در تغییر ساختار تمایز و تفکیک حوزههای تربیت و یادگیری از مجموعههای علمی و تخصصی در حوزه برنامهریزی درسی است که فضا را برای ارزشیابی دقیقتر فراهم میکند و باعث میشود که بتوانیم به صورت مستدل و مستند از تولیدات علمی خود دفاع کنیم و در برابر جامعه پاسخگو باشیم.»
منبع: پانا