کد خبر: 24169| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲ بهمن سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۹:۳۶:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۰

رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ در پیشرفت اقتصادی توجه ویژه ای دارد گفت: گفتمان فرهنگ انقلابی مستلزم همفکری، پژوهش، اندیشه و اقدام و عمل همگان است.
در آستانه تدوین بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳؛ نشست هم‌اندیشی مشترک رییس سازمان برنامه و بودجه با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی امشب در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

دکتر منظور در این جلسه گفت: اگر دنبال پیشرفت هستیم نگاه تک سویه به اقتصاد را کنار می‌گذاریم و نگاه ما به پیشرفت یک نگاه چند سویه است که به موازات پیشرفت به مقوله فرهنگ هم توجه می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: این سازمان متولی تدوین و اجرای برنامه‌های پیشرفت کشور است و به موضوع فرهنگ وامدار است و توجه خاصی به گفتمان‌سازی فرهنگ انقلابی و اسلامی دارد.

منظور ادامه داد: نگاه فرهنگی مستلزم همفکری و پژوهش هم در حوزه اندیشه و هم در حوزه اقدام و عمل است.

وی افزود: از جمله می‌توان به مقوله زن، خانواده، حجاب، سبک زندگی و رسانه در جامعه توجه کرد که نیاز به همفکری و انسجام بیشتر است.

به گفته منظور، مقوله‌هایی مانند فیلم، کتاب، قلم و رسانه از موارد فرهنگ است که در کنار آن باید آسیب‌های اجتماعی را هم ببینیم. وقتی در اغتشاش موسوم به زن، زندگی و آزادی نگاه می‌کنیم علاوه بر اینکه دشمن در جنگ اقتصادی تمام عیار وارد شده بود در جنگ نرم هم وارد عملیات شد.

در این مراسم سید احمد عبودتیان دستیار مردمی‌سازی امور دولت نیز گفت: الگوی حکمرانی دولت براساس فرهنگ و تمدن اسلامی است که این الگو را در همه برنامه‌ها دنبال می‌کنیم.

منبع:برنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7