کد خبر: 17407| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۳ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۱۵:۰ | تعداد بازدید: ۸۷۱

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، روز شنبه 22 خرداد ماه 1400 از صدور مجوز تأسیس مرکز تخصصی نظریه پردازی نقد و مناظره در دانشگاه خبر داد.
دکتر محمد علی طاهر رئیس دانشگاه ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت گفت: در سالهای گذشته دانشگاه با برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره و برپایی ده‌ها نشست تخصصی تجربه خوبی در برگزاری کرسی‌های ترویجی کسب کرد که گنجینه با ارزشی در کارنامۀ دانشگاه محسوب می‌شود.
وی افزود: در حوزه های علوم به ویژه علوم انسانی و معارف اسلامی امتیاز پژوهشی تعلق گرفت و باعث ترفیع و ارتقا شدند.

رئیس دانشگاه در خصوص کرسی‌های تخصصی افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان پتانسیل و توان علمی اعضای هیأت علمی بالایی دارد و قطعا می‌توانند در زمینه کرسی‌های تخصصی گام‌های بلندی برداشت که برای شروع و اجرای هر کار با یک سری مشکلات مواجه هستیم که باید یک برنامه ریزی کاملی داشته باشیم که هم از نظر پژوهشی یک ارتقاعی داشته باشیم و هم با آن امتیازاتی بالایی که برای کرسی‌های تخصصی است بتوانند برای کمک‌های مالی بیشتری داشته باشند واز آن مراکزی که مد نظر است حمایت کنند.
دکتر علی اکبر مسگر معاون حمایت و گفتمان‌سازی کرسی‌های نظریه‌پردازی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشکر از پیگیری‌های دانشگاه در زمینه برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در خصوص برگزاری تعداد زیاد کرسی‌ها دانشگاه ابراز خرسندی کرد.
وی به تشریح مهم‌­ترین فعالیت­‌ها و برنامه­‌های دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی­‌های نظریه‌­پردازی، نقد و مناظره در سال 1399 پرداخت و در ادامه به گزارشی در زمینه کرسی‌های که جنبه‌های حمایتی و پشتیبانی و مراکز مالی مهمی را که برای حمایت از نظریه‌پردازان راه اندازی شده، اشاره کرد.
در ادامه با توجه به کادر فعال دانشگاه شهید باهنر کرمان در راستای مرکزیت ­زدایی فعالیت‌­ها و برنامه‌­های حمایتی، مقرر شد این دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.
در پایان جلسه پس از بحث و تبادل نظر با صدور مجوز تأسیس مرکز تخصصی نظریه پردازی نقد و مناظره در دانشگاه موافقت شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7