مطالعات ارتباطی


24 اردیبهشت 1397



معرفی برنامه:
تحولات پردامنه ارتباطات و تغییرات پرشتاب رسانه‌ها و فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات (ICT) که تأثیر همه‌جانبه‌ای بر تمامی عرصه‌های حیات اجتماعی و فردی و فرایندها و برنامه‌های توسعه گذاشته است، ضرورت رویارویی فعالانه و انتخابگرانه نظام و جامعه را با این دگرگونی‌ها و تدبیر چگونگی حضور در جامعه شبکه‌ای و اطلاعاتی را ایجاب می‌کند و ضرورت مطالعه اجتماعی و فرهنگی این تغییرات و تربیت کارشناسان توانمند در این حوزه، از جمله اهداف تأسیس رشته مطالعات ارتباطی است. اجرای برنامه‌های توسعه در کشور که بنای آن‌ها بر «دانایی» و تحولات «ارتباطی و اطلاعاتی» نهاده شده و تشکیل و گسترش نهادها و سازمان‌های جدید ارتباطی و رسانه‌ای در بخش‌های دولتی و غیردولتی به مطالعه و تربیت نیروی انسانی در این حوزه اهمیت ویژه‌ای داده است. دانشگاه و مراکز آموزشی کشور باید به تناسب این نیاز پیشگامانه نقش آفرین باشند.
دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند با کسب توانایی‌های نظری و مهارت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مطالعاتی و حرفه‌ای مرتبط با ارتباطات و رسانه‌های نوین ایفای وظیفه کنند.


فرهنگ، ارتباطات و رسانه
کارشناسی
1397/02/24

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7