کد خبر: 9836| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۳ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۱۰

وزیر بهداشت گفت: به منظور بهره مندی درست از بودجه های پژوهشی کشور بودجه های پژوهشی در دانشگاه های علوم پزشکی را نشان دار می کنیم.
دکتر سعید نمکی امروز در حاشیه بیست و پنجمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بودجه پژوهشی گفت: برای تامین بودجه های پژوهشی باید سهم بیشتری از سایر بخش های سلامت به پژوهش اختصاص دهیم چرا که این کار موجب کاهش هزینه های سنگین بخش سلامت در سال های آتی می شود.
وی افزود:کار دیگری که در این زمینه انجام می شود این است که بودجه های پژوهشی را در دانشگاه های علوم پزشکی نشان دار می کنیم تا به جز بخش پژوهش در بخش دیگری صرف نشود و این یکی از کارهایی است که به معاونت توسعه دانشگاه ها تکلیف شده است.
وزیر بهداشت گفت: از دیگر فعالیت هایی که موجب افزایش بودجه های پژوهشی می شود دعوت از بخش خصوصی برای ورود و استفاده از دستاوردهای حوزه سلامت است.
وی گفت: اکنون هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت وجود دارد که موجب آوردن گرنتهای مختلف و بودجه های مختلف به حوزه پژوهش شده و به پژوهش و سلامت کمک می کند.
وی مهمترین هدف جشنواره رازی را حمایت از پژوهشگران جوان به عنوان مهمترین اهرم های بخش پژوهش کشور برشمرد و افزود: انتشار تحقیقات و حمایت از این پژوهشگران در صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی و در مجموعه شاکله بخش پژوهش عمده ترین هدف جشنواره رازی است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7