کد خبر: 9668| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۰ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۱۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۳۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در هر دانشکده دانشگاه حداقل یک مرکز رشد راه اندازی می شود.
 دکتر جلیل کوهپایه زاده در پیامی ویدیویی به مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: خوشحالم که بعد از دو سال، شاهد  ثمرات حرکت پژوهشگران و کارکنان دانشگاه در مسیر رسیدن به دانشگاه نسل سوم هستیم و وظیفه همه ماست که به رغم همه مضیقه های مالی، زمینه تداوم فعالیت پژوهشگران و فناوران دانشگاه را با کمترین چالش فراهم کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این که این دانشگاه از دو سال پیش حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را آغاز کرده و در این مسیر موفقیت های قابل توجهی داشته است تحقق این هدف بزرگ را مستلزم نوعی دگردیسی فرهنگی عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال کمبودهای مالی در این حوزه تا حد زیادی برطرف شود و با اعتباراتی که به صورت وام  یا کمک سازمان های مردم نهاد، ارتباط با صنعت و ... تامین می شود، منابع مالی مورد نیاز پژوهشگران تامین شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام پیگیری ایجاد حداقل یک مرکز رشد در هر یک از دانشکده های دانشگاه به منظور توسعه فعالیت های پژوهشی و استارتاپی اظهار داشت: تلاش داریم با ارتباطاتی که با صندوق ها و سایر مجموعه های دولتی برقرار می کنیم و همچنین از طریق فن بازارها زمینه تجاری سازی دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان دانشگاه را فراهم کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت گسترش پژوهش های کاربردی ابراز امیدواری کرد که در آینده علاوه بر محصولات و دستاوردهای تحقیقاتی شاهد گسترش حوزه های اولویت دار فناوری نظیر علوم شناختی، طب بازساختی و نانوفناوری پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز باشیم که علاوه بر انتشارات کیفی با استنادات بالا و ارتقای  رتبه علمی دانشگاه در مسیر تحقق اهداف دانشگاه نسل سوم نیز مثمرثمر خواهد بود.

منبع:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7