کد خبر: 7139| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲۳ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۲۱

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی غربزدگان را عامل مشکلات دانست و تأکید کرد که مسؤولان به جای پیگیری مذاکره از اختلاس ها، فسادهای مالی و رشوه و رانت خواری ها جلوگیری کنند.
حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در همایش «دانشگاه تمدن ساز در پرتو بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم گفت: این بیانیه شامل سه بخش گذشته، حال و آینده تقسیم می شود.
وی به بعد بررسی گذشته انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و ادامه داد: امروز جوانان باید نسبت به تاریخ گذشته کشور اطلاع پیدا کنند و نقاط خاکستری و سیاهی که وجود دارد را به دست با کفایت و قدرتمند خودشان جبران کنند.
دشمن با تبلیغات گسترده و سیاه نمایی و دروغ پردازی های بزرگ گذشته کشور را تحریف می کند
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه امروز دشمن با تبلیغات گسترده و سیاه نمایی و دروغ پردازی های بزرگ گذشته کشور را تحریف می کند، خاطرنشان کرد: اگر جوانان نسبت به ارزش انقلاب اسلامی آگاه نشوند، دشمن به آسانی می توانند نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را که ثمره خون دل خوردن پدران و مادرانشان است را از آنها سلب کند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم جوانان را نسبت به سرمایه های بزرگ انقلاب اسلامی آگاه می سازد، ابراز داشت: رسانه های خارجی و افرادی در داخل جمهوری اسلامی هستند که همواره خودباخته بوده و به جوانان القا می کنند هیچ سرمایه و قدرتی نداریم.
وی با تأکید بر اینکه رهبری در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب نقاط ضعف و قوت انقلاب را متذکر شده اند، افزود: ما باید نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را جبران کنیم؛ امروز نباید آسیب ها و زخم های جامعه را نادیده بگیریم، بلکه ضمن توجه به آنها باید درصدد جبران همه آنها برآییم.
رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه اگر از آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی غافل باشیم به سرنوشت ناگواری دچار خواهیم شد، بیان کرد: کسانی که نسبت به آسیب های جامعه تجاهل کرده و نقدها را نمی پذیرند، بدون شک کارشان به فروپاشی منجر خواهد شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کسانی که نقد پذیر نبوده و نسبت به آسیب ها تجاهل می ورزند در زمین دشمن بازی می کنند، تأکید کرد: امروز اگر از روی دلسوزی و خیرخواهی به برخی زمینه ها در کشور نقد وارد کنیم، برخی افراد ما را ضد نظام می خوانند؛ این در حالی است که پیشرفت در سایه نقدهای منصفانه و عالمانه است.
وی با اشاره به اینکه اگر جلوی آسیب ها را نگیریم بدون شک ماهیت نظام تغییر کرده و استحاله خواهد شد، عنوان کرد: این خطر امروز نظام اسلامی را تهدید می کند و ما باید بسیار هوشیار باشیم؛ اگر افراد جامعه هوشیار بوده و هوشمندانه عمل کنند به یک ملت بزرگ تبدیل خواهیم شد.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه امروز جوانان آگاه، با اراده، مسؤولیت پذیر، با انگیزه و برنامه دار سرمایه های کشور هستند، خاطرنشان کرد: اگر یک ملت از افراد هوشیار و هوشمند برخوردار نباشد، حتی اگر ثروتمندترین ملت دنیا هم باشد، باز هم از لحاظ عزت و عظمت عقب خواهد ماند.
استاد حوزه و دانشگاه «استقلال» را یکی از نعمت های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی  استقلال کشور است؛ امروز کم تر کشورهایی را سراغ داریم که از لحاظ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مستقل بوده و تحت فرمان قدرت های بزرگ قرار نگرفته باشند.
جوانان باید قدردان استقلال کشور عزیزمان باشند
وی با اشاره به اینکه امروز جوانان باید قدردان استقلال کشور عزیزمان باشند، افزود: کشورمان در دوران شاهنشاهی در خدمت نظام سلطه و استعمار بود؛ در دوران پهلوی کشور توسط انگلیسی ها و غربی ها تقسیم شده بود و حتی رؤسای دانشگاه ها نیز از سوی آمریکا تعیین می شدند؛ حتی در دوران پهلوی بدون اطلاع شاه، ارتشمان در اختیار آمریکایی ها بود و آن را برای بمباران های ویتنام به کار می گرفتند.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه نظام سلطه در دوران پهلوی در امور خارجه کشورمان دخالت های بسیاری می کرد، بیان کرد: کشور ما حدود 200 سال تحت سلطه غربی ها بود و از کمترین عزت بهره مند بود؛ تا قبل از انقلاب همه مسؤولان ما از سوی غربی ها عزل و نصب می شدند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی کشورمان را از تبعیت استعمار بازداشته و به یک کشور ضد استعمار تبدیل کرد، اظهار داشت: جوانان ما در شرایطی متولد شدند که می توانند همه مسؤولان خود را خودشان انتخاب کنند، از این رو ممکن است نسبت به اهمیت آن متوجه نباشند.
وی با بیان اینکه ایران نخستین کشوری بود که بعد از جنگ جهانی دوم کاپیتولاسیون را در خود ریشه کن کرد، خاطرنشان کرد: امروز در بیش از 60 کشور جهان کاپیتولاسیون وجود دارد؛ در برخی کشورها همچون آلمان و ژاپن هنوز هم کاپیتولاسیون موجود است، یعنی سربازان آمریکایی در این کشورها به هر کاری دست می زنند و افراد آن کشور جرأت ندارند به آنها اعتراض کنند.
استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ضرورت توجه جوانان به نعمت استقلال نظام جمهوری اسلامی ابراز داشت: کشور ما نخستین کشوری بود که از سلطه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیسی ها خود را رهانید و امروز به یک کشور قدرتمند تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه امروز در ژاپن هنوز هم کاپیتولاسیون وجود دارد و با اشاره به اینکه ژاپنی ها نسبت به استقلال ایران حسرت می خورند، افزود: در جلسه ای در دانشگاه توکیو خواستم در زمینه بمب اتمی که آمریکا به سوی ژاپن پرتاب کرد صحبت کنم، هیچکدام از اساتید حاضر نشدند به بحث ادامه دهند؛ پس از جلسه گفتند اگر صحبت های شما را تأیید می کردیم پرونده هایمان را می بستند.
عده ای درصدد آن هستند که روحیه حقارت را در میان نسل جوان جامعه نهادینه کنند
رحیم پور ازغدی با تأکید بر اینکه امروز عده ای درصدد آن هستند که روحیه حقارت را در میان نسل جوان جامعه نهادینه کنند، بیان کرد: جوانان ما آن دورانی که یک سرگروهبان آمریکایی به ژنرال عالی رتبه ارتشمان دستور می داد و یا اینکه یک سرباز آمریکایی می توانست به زنان افسران عالی رتبه ارتش تجاوز کند را ندیده اند، از همین جهت ممکن است نسبت به دشمنی ایران و آمریکا مقداری شبهه برایشان ایجاد شود؛ امروز باید ریشه دشمنی های میان آمریکا و ایران را برای جوانان بیان کنیم.
عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی در کشور به دنبال القای وابستگی ایران به غرب هستند، تأکید کرد: قراردادهای بین المللی بله، اما نمی توان هر قراردادی که به ضررمان تمام می شود را قبول کنیم؛ امروز تنها ایران در برجام مانده است و همه طرف های برجام از آن خارج شده اند و هرازگاهی از پنجره داخل آن را می نگرند تا ببینند ما در آن هستیم یا نه!
برخی می خواهند جامعه را محکوم به «ناتوانی» کنند
وی با تأکید بر اینکه برخی می خواهند جامعه را محکوم به «ناتوانی» کنند، عنوان کرد: هنوز نیز در حوزه و دانشگاه و حکومت و جامعه دو خط فکری داریم؛ یک عده می گویند «ما نمی توانیم» و یک عده با توجه به پیروزی های انقلاب اسلامی می گویند «ما می توانیم».
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه کوتاه آمدن در برابر آمریکا سبب زیاده خواهی آنها خواهد شد، اظهار داشت: ما از اول انقلاب تحریم بودیم، اما امروز بیشترین تحریم ها در طول تاریخ انقلاب بر ما تحمیل شده است؛ امروز آمریکا ما را تهدید اتمی می کند و باید دانست که همه اینها نتیجه برجامی است که قرار بود همه تحریم ها را رفع کند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جوان ایرانی می تواند در آینده به الگوی همه جوانان جهان تبدیل شود، بیان داشت: طبق گفتمان امام راحل جوان ایرانی می تواند به بالاترین قله های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در دنیا دست پیدا کند، اما برخی افراد همواره بر ضد این گفتمان عمل کرده و تلاش می کنند گفتمان «ما می توانیم» را تضعیف کرده و جوانان را نسبت به آینده نا امید کنند.
جوانان ایرانی قادر به تمدن سازی هستند
وی با بیان اینکه جوانان ایرانی قادر به تمدن سازی هستند، اضافه کرد: امروز باید باور کنیم که جوانان ما از آنچنان روحیه ای برخوردارند که می توانند همه قدرت های استکباری را به عقب رانده و به تمدن سازی بپردازند.
رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه امروز مسؤولان باید به جای مذاکره از اختلاس ها، فسادهای مالی و رشوه خواری و رانت خواری ها جلوگیری کنند، گفت: مسؤولان به جای دنبال آمریکا و انگلیس رفتن درصدد سامان بخشی به نظام بانکداری و نظام مالیات در کشور بپردازند و قوانین را اصلاح کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه ما در عرصه های جهاد و دفاع مقدس رکورد زدیم، مطرح کرد: در دفاع مقدس به صورت «تن به تانک» با دشمن مقابله کردیم و اجازه ندادیم دشمن موفق شود؛ همین 5 به علاوه 1 به صورت تمام قد از صدام حمایت کرده و به بهترین سلاح های جهان را در اختیار او می گذاشتند، اما با این حال در برابر آن ایستادگی کردیم.
مسؤولان غرب زده عامل پسرفت کشور هستند
وی با اشاره به اینکه مسؤولان غرب زده عامل پسرفت کشور هستند، یادآور شد: در دوران جنگ تا زمانی که بنی صدر روی کار بود ما همواره پسرفت می کردیم، اما از وقتی که عرصه در اختیار مدیران جهادی قرار گرفت دشمن را به عقب راندیم و پیروزی های مهم را رقم زدیم.
رحیم پور ازغدی در ادامه دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه عدالت را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه امروز باید نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم، عنوان کرد: امروز وظیفه داریم مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه عدالت اجتماعی که در بیانیه گام دوم مطرح کرده اند را پیگیری و اجرایی کنیم.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید مشکلات موجود در جامعه را رصد کرده و درصدد جبران آنها برآییم، گفت: یکی از این موارد بحث «عدالت» است، از این رو ما باید مشکلاتی همچون رانت و ثروت و شکاف طبقاتی را پیدا کرده و سعی کنیم فاصله های طبقاتی را کاهش دهیم.
وی ضمن اشاره به توفیقات علمی بی نظیر انقلاب اسلامی در سطوح بین المللی و جهانی، با بیان اینکه امروز در زمینه های آموزشی جامعه نیازمند مهندسی و آمایش گسترده هستیم، خاطرنشان کرد: امروز باید مسؤولان سعی کنند تا طبق نیازمندی های جامعه به تربیت دانشجویان بپردازیم؛ احساس می شود برخی مسؤولان نسبت به نیازمندی های آموزشی جامعه آگاهی درست ندارند.
رحیم پور ازغدی کوتاهی مسؤولان و دولتمردان گذشته و فعلی جامعه در زمینه عدالت را علت مشکلات موجود در جامعه دانست و تأکید کرد: علت بی عدالتی هایی که گاهی به چشم می خورد آن است که مسؤولانی که روی کار می آیند اعتقادی به اصالت عدالت ندارند و آن را به حاشیه می رانند و یا رشد اقتصادی را علیه عدالت تعریف می کنند.

منبع:خبرگزاری رسا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7