کد خبر: 6808| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۴ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۲۷:۰ | تعداد بازدید: ۴۹۸۶

حجت‌الاسلام قمی با حضور در مرز چذابه و در جمع خبرنگاران از راه اندازی موکب‌هایی توسط برخی دستگاه ها که موجب نگاه کاسب کارانه در نگاه مردم می‌شود انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دوشنبه شب با حضور در مرز چذابه و در جمع خبرنگاران از عدم بروز مشکلات در مرزهای شلمچه و چذابه ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: ظاهرا در چند مقطع زمانی کوتاه که اوج ورود زائرین به منطقه مرزی بوده، اتفاقات تلخی رخ داده که من به‌عنوان یکی از مسئولین جمهوری اسلامی برای هرکدام از این اتفاقات شرمنده هستم چرا که می‌شد با تدبیر و برنامه‌ریزی بهتر بسیاری از این اتفاقات را شاهد نباشیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به مشکل موکب داران خصوصا در مرز شلمچه، تصریح کرد: موکب‌داران از اصرار منطقه آزاد به جابه جایی موکب‌هایی که با نذورات مردم ساخته شده اند، شکایت دارند. برخی از دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی با برپایی موکب در مرزها، خدمات خوبی ارائه نمی‌کنند و در نگاه برخی از مردم و موکب‌داران اینگونه تداعی می‌شود که این نهادها صرفا برای کاسب‌کاری و دیده شدن و کسب اعتبار اجتماعی حاضر شده‌اند.
وی افزود: حرکت پیاده روی اربعین خود یک کار فرهنگی است اما همچنان خلأ برنامه‌ریزی جامع فرهنگی در این همایش عظیم، وجود دارد.
گفتنی است رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به همراه معاونین و مدیران ارشد خود تا پایان موج بازگشت شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین در مبادی ورودی به کشور عراق حضور داشته و به هماهنگی امور و نظارت بر روند خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت.
منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7