کد خبر: 6795| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۳ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۱۲:۰ | تعداد بازدید: ۵۹۰۴

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: مجموعه خط مشی‌‌های کلی در علم و فناوری و همچنین نظرات انتقادی دانشجویان در دیدارهای مقام معظم رهبری با دانشگاهیان و نخبگان نه تنها برای حرکت‌های علمی مفید است بلکه سرعت رشد فناوری را تسهیل می‌کند.
علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه فناوری های نوین گفت: خوشبختانه در مقطع زمانی بعد از انقلاب اسلامی تاکنون در ۳ حوزه نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی و انرژی هسته ای پیشرفت های قابل توجهی داشته‌ایم به طوری که اکنون به عنوان یکی از کشورهای شاخص در فناوری های نوین مطرح هستیم.
* رسیدن به جایگاه مناسب علمی کار و تلاش بیشتری می خواهد
وی افزود: اگر در بعضی از حوزه های علمی هنوز برای رسیدن به جایگاه مناسب فاصله داریم نشان از آن است که باید کار و تلاش بیشتری انجام دهیم و با سرمایه گذاری درست زیرساخت ها و اقدامات موثری صورت گیرد که بدون شک در آینده ای نزدیک شاهد رشد در حوزه های علمی بیشتری خواهیم بود.
* انتقادهای نخبگان حرکت علمی را تسهیل می کند
خاکی صدیق تصریح کرد: دیدارهای مقام معظم رهبری با دانشگاهیان و نخبگان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه در این جلسات مجموعه خط مشی‌های کلی در علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری داده می شود و همچنین انتقادات و نظرات انتقادی که توسط شرکت کنندگان، نخبگان و اساتید مطرح می شود برای تسهیل حرکت‌های علمی مفید است.
* خط مشی های مقام معظم رهبری در حمایت از پژوهشگران تأثیرگذار بوده است
وی ادامه داد: خط مشی های که در دیدارهای مقام معظم رهبری گفته می شود به لحاظ اینکه در قالب دستور العمل اجرایی می شود، منشأ تحولات است به طوری که این دیدارها تا کنون در مقوله های پژوهش و حمایت از پژوهشگران تأثیرگذار بوده است.
منبع: فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7