کد خبر: 6602| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۹ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۲۲:۰ | تعداد بازدید: ۵۶۲۰

عضو مجمع خیرین کشور با اشاره به راه‌اندازی اتاق فکر علمی از سوی جایزه مصطفی(ص)، گفت: جایزه مصطفی (ص) می‌تواند حلقه وصل آزاداندیشان و عالمان در سراسر دنیا به‌ویژه جهان اسلام باشد.
نادر ریاحی سامانی در خصوص جایگاه کشورهای اسلامی در توسعه علم و فناوری گفت: در حال حاضر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) پرچمدار این حوزه شده است، ضمن آنکه کشورهای جهان اسلام باید استقلال علمی داشته باشند تا به خودکفایی برسند.
ریاحی علم را تاج سر بشریت توصیف کرد و ادامه داد: هر زمانی که کسی توانست به علم دسترسی پیدا کند، برتری می‌یابد و اگر ما بر اساس مبانی اسلامی پیش برویم، آن دسته از ابتکارات و خلاقیت‌هایی که مسلمانان و دیگران دارند، می‌تواند در خدمت بشر باشد. واقعیت این است که بسیاری از کشورها، با استفاده از اختراعات و خلاقیت‌ها، علم را به عنوان ابزاری برای سلطه خود در اختیار می‌گیرند.
عضو مجمع خیرین کشور رسیدن به خودکفایی را از جمله راهکارهایی ذکر کرد که از تبدیل شدن علم به ابزار سلطه جلوگیری می‌کند و یادآور شد: جایزه مصطفی(ص) یکی از بی‌بدیل‌ترین ابتکارات و خلاقیت‌های دست اندرکاران و مدیران ارشد در این راستا است و توانسته است دانشمندان جهان اسلام را از سراسر دنیا گردهم آورد تا از توانایی‌های یکدیگر آگاه شوند.
وی با اشاره به راه‌اندازی اتاق فکر علمی از سوی جایزه مصطفی(ص)، تاکید کرد: اتاق فکر ایجاد شده می‌تواند حلقه وصل آزاداندیشان و عالمان در سراسر دنیا به‌ویژه جهان اسلام باشد و این همان هدفی است که این جایزه برای تحقق آن فعالیت‌های برجسته و شایسته‌ای انجام داده است.
جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. این جایزه با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.
 بر این اساس، سومین دوره جایزه مصطفی(ص) در آبان ماه 1398 (نوامبر 2019)  به منظور معرفی دانشمندان برتر علمی و فناوری‌ جهان اسلام برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7