کد خبر: 4653| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۷ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۵۷۹۷

دکتر مهناز ملا نظری رئیس دانشگاه الزهرا(س) در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری گفت: امروز در شرایط تحریم و حرکت به سوی تغییر شرایط به نفع کشور به دنبال پیوند مبارک بین صنعت و دانشگاه ها هستیم.
دکتر ملا نظری در این نشست که با موضوع هم اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم امروز دوشنبه ۱۷ تیر ماه در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است با اشاره به برگزاری این مراسم و تقارن آن با هفته کرامت گفت: امیدواریم بتوانیم خواستن را به توانستن تبدیل کنیم و بحث اصلی این نشست ارتباط صنعت با دانشگاه و حل مشکلات اقتصادی و عبور از تحریم‌ها به عنوان نقطه ثقل اصلی این نشست باشد.
وی در ادامه افزود: امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد و برای کسب درآمد مشکلات اساسی بر سر راه است ولی امیدواریم این شرایط را به عنوان یک فرصت برای کشور تلقی کرده و علاوه بر آنکه به دنبال کم کردن عوارض ناشی از تحریم ها هستیم باید به نقش دانشگاه‌ها در حرکت به سوی این تغییرات به نفع کشور و جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
دکتر ملانظری تصریح کرد: دانشگاه‌ها این باور را دارند که در شرایط پیچیده و شرایط تحریم می‌توانند راهکارهای اجرایی و عملی ارائه کنند و ما در گذشته هم دو تجربه حساس جنگ تحمیلی و بحث هسته‌ای را داشتیم و در هر دو صحنه با اقتدار از مشکلات عبور کردیم و امروزه بحث جنگ اقتصادی یک تکلیف تازه برای دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.
وی افزود: دانشگاه الزهرا (س) در حول چهار محور نقش خود را در شرایط تحریم به طور جدی نشان داده که محور اول تمرکز بر آموزش‌های کاربردی و توانمند سازی نیروی انسانی بوده که این بحث در دو بعد آموزش نیروی متخصص برای ورود جامعه و بعد آموزش‌های مثبت در دانشگاه‌ها در شرایط تحریم جلو رفته است.
دکتر ملانظری به محورهای دیگر حرکت دانشگاه الزهرا (س) اشاره کرد و گفت: بعد دوم هدایت صنعت به سوی دانشگاه‌ها است که در این راه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نقش مهمی ایفا کرده به گونه‌ای که امروزه فرصت مطالعاتی از یک امر اختیاری به یک امر الزامی تبدیل شده است.
وی گفت: حمایت از صنایع داخلی سومین بعد این مسیر است که دانشگاه‌ها از بعد فنی کار و بعد فرهنگی و روانی قادر هستند از شرایط تحریم عبور کنند و بعد چهارم توجه به آسیب‌های روانی ناشی از تحریم است؛ پیامد‌هایی همچون بیکاری، ازهم گسیختگی اجتماعی و غیره که دانشگاه‌ها می‌توانند برای هر یک از این مسائل راهکار داشته باشند و امروزه دانشگاه الزهرا (س) به برکت وجود نخبگانش آموزش‌های خود را حول این چهار محور متمرکز کرده است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر پیشقدم باشیم.
منبع: وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7