کد خبر: 4325| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۹ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۵۸۸۲

رئیس دانشگاه تهران و هیأت همراه، در دیدار با مسئولان دانشگاه پکن بر حمایت از گسترش همکاری‌های علمی تأکید کردند.
دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و هیأت همراه، در حاشیه سفر خود به کشور چین با دکتر هائو پینگ، رئیس دانشگاه پکن و دیگر مسئولان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار رؤسای دانشگاه‌های تهران و پکن ضمن اشاره به سابقه همکاری طولانی دو دانشگاه بر حمایت از گسترش همکاری‌ها تأکید کردند. هم‌چنین تشکیل کمیته مشترک جهت پیگیری همکاری‌ها از سوی رئیس دانشگاه تهران مطرح شد.

ایجاد دوره‌های مشترک، تبادل استاد، فرصت‌های مطالعاتی، تدریس در دو دانشگاه و در رشته‌های مختلف به‌ویژه برق و الکترونیک و توجه به توسعه زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات چینی و تاریخ و فرهنگ دو کشور از جمله نکاتی بود که مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

دانشگاه پکن به‌عنوان یک دانشگاه جامع قدیمی، دانشگاه مادر در چین محسوب می‌شود که از نظر جایگاه ملی و وسعت رشته‌ها همانند دانشگاه تهران است. این دانشگاه سابقه همکاری قدیمی با دانشگاه تهران در زمینه زبان و ادبیات فارسی دارد. افزون بر آن، دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتر دانشگاه پکن نیز از نظر تعداد دانشجو، ترکیب دانشجو در سه مقطع و تعداد اعضای هیأت علمی قابل مقایسه با دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است که زمینه همکاری بین دو دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و دانشگاه پکن نیز کاملاً وجود دارد.

منبع: ایسنا

منبع:ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7