کد خبر: 25431| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۷ تیر سال ۱۴۰۳ | ساعت ۹:۵۹:۰ | تعداد بازدید: ۱۷۳

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزش‌یابی نظام آموزشی کشور با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات مربوط به تشکیل سازمان سنجش جدید در دولت چهاردهم لازم‌الاجراست، گفت: اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزش‌یابی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و کارهای تشکیل این سازمان در حال انجام است.
عبدالرسول پورعباس در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی سازمان ملی سنجش و ارزش‌یابی نظام آموزشی کشور برگزار شد، به آخرین وضعیت تشکیل این سازمان و همچنین سرنوشت آن در دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: سازمان ملی سنجش و ارزش‌یابی نظام آموزشی کشور در دولت سیزدهم تصویب و مصوبه و اساسنامه آن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد؛ بنابراین اجرای این مصوبه در همه دولت‌ها لازم‌الاجراست.
وی در ادامه تاکید کرد: مسیری که در خصوص سازمان ملی سنجش و ارزش‌یابی نظام آموزشی کشور تعیین شده در دولت جدید نیز دنبال خواهد شد؛ بنابراین شش ماه برای این سازمان سرپرست انتخاب شده است و ارکان آن نیز تشکیل شده و نماینده‌های مربوطه در شوراهای مختلف معرفی می‌شوند و شش نفر نیز باید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود که دو نفر آن از اعضای شورا و چهار نفر نیز از متخصصین حوزه سنجش و ارزش‌یابی باشد.
پورعباس تاکید کرد: اولین جلسات سازمان ملی سنجش و ارزش‌یابی نظام آموزشی کشور در مردادماه تشکیل می‌شود و مابقی کارهای این سازمان در دولت چهاردهم پیگیری خواهد شد.
سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزش‌یابی نظام آموزشی کشور در پایان تاکید کرد: در مهلت شش ماهه باید رئیس سازمان به پیشنهاد هیات امنا سازمان به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی و پس از کسب رای اعتماد از این شورا حکم آن توسط رئیس‌جمهور صادر خواهد شد.

منبع:ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7