کد خبر: 25328| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۹ خرداد سال ۱۴۰۳ | ساعت ۸:۱۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۰

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در اختتامیه سومین جشنواره ملی طراحی صنعتی ایران، توجه به حلقه‌های پیش و پس از توسعه فناوری در زنجیره ارزش تولید، تجاری‌سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان را ضروری خواند.
روح الله دهقانی در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی طراحی صنعتی ایران گفت: جشنواره ملی طراحی صنعتی، گام مسأله‌محور و اثرگذار در پاسخ به یکی از مهم‌ترین مسائل زنجیره ارزش محصولات دانش‌بنیان است. طراحی صنعتی یکی از نکات جدی در بلوغ اقتصاد دانش بنیان ماست و طراحی صنعتی مناسب می‌تواند در رقابت، فروش و توسعه محصولات تأثیری شگرف داشته باشد.
وی افزود: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، باید به حلقه های قبل از فناوری و بعد از فناوری توجه و زنجیره های قبلی و بعدی ارزش را مورد توجه قرار دهیم. باید بتوانیم حلقه های متعددی را که هرکدام یک نقش اثرگذار در تجاری‌سازی، فروش و صادرات محصول می‌توانند را در کنار هم مورد توجه قرار دهیم و ‌یک زنجیره ارزش خلق کنیم.
معاون علمی رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد شرکت های تولیدی به این آگاهی و باور برسند که در زنجیره ارزش محصولات، یکی از اصلی ترین حلقه‌های اثرگذار، طراحی صنعتی است.
وی بیان کرد: بحث طراحی صنعتی از روز نخست مورد تاکید بوده و اهمیت بسیاری برای این حلقه از زنجیره ارزش محصولات دانش‌بنیان قائل هستم. کار صادرات و فعالان مرکز طراحی صنعتی برایم بسیار جذاب و حائز اهمیت بود.
دهقانی ادامه داد: بر همین اساس از این کار و حتی ایجاد مرکز مستقلی برای این کار استقبال شد، زیرا باور دارم طراحی صنعتی، یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره ارزش محصولات دانش‌بنیان است و به کمک این حلقه می‌توانیم ادامه زنجیره را تکمیل کنیم.
وی گفت: فناوری اگرچه حائز اهمیت است؛ آن‌چه مشتری را به خرید محصول سوق می‌دهد و با او ارتباط حسی برقرار می‌کند، طراحی صنعتی است.
طراحی صنعتی به حس خریدار نهایی از محصول، کمک می‌کند. باید به همان اندازه که برای توسعه شرکت دانش بنیان هزینه می کنیم و کمک‌های مختلفی ارائه می‌دهیم، در زمینه طراحی صنعتی و حلقه‌ها، مجموعه‌ها، کارگزاران و شرکت‌های طراحی صنعتی خوب را در هم حمایت کنیم.
دهقانی ابراز امیدواری کرد این جشنواره که به خوبی یکی از مهم‌ترین نیازهای صنعت و زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان ما را نشانه‌گذاری کرده و یکی از عوامل بسیار مهم در شکل دهی و رشد شرکت‌های جدید دانش بنیان و همین طور اقتصادشان در بازارهای جهانی است، از اثرگذاری روز افزون برخوردار باشد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7