کد خبر: 24311| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۸ بهمن سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۷:۶:۰ | تعداد بازدید: ۶۱۹

جلسه افتتاحیه هیئت اندیشه‌ورز استان البرز در محل در دانشگاه خوارزمی در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ برگزار شد.
دکتر غلامرضا سلیمی معاون آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه افتتاحیه هیئت اندیشه‌ورز استان البرز گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه بیانیه گام دوم توصیه‌های هفت‌گانه‌ای دارند که اولین سرفصل، علم و پژوهش است. ایشان می‌فرمایند قدرت و مرجعیت علمی‌ مبنای قدرت ملی است.
وی افزود: پشتوانه نظری مراحل تکامل انقلاب اسلامی نظریه نظام انقلابی است و لبّ انتظارات مقام معظم رهبری در گام دوم، تحقّق نظریه نظام انقلابی است. اگر بخواهیم نظریه نظام انقلابی را تشریح کنیم یعنی نظام ایجاد شده در مرحله نظام‌سازی باید حفظ شود اما دائماً باید پویایی و دگرگونی داشته باشد و نباید به وضع موجود قانع باشیم که جمع این‌ها تحوّل می‌شود.
دکتر سلیمی تصریح کرد: ایشان انتظارشان این است که یک تحوّل عمیق و همه جانبه در نظام حکمرانی کشور و نظام آموزش عالی و علم و فناوری انجام شود. بیانات ایشان در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۱۴ و در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۲۱ به تعبیری منشور تحوّل در گام دوم است. در بیانیه گام دوم یک راهبرد هم تدوین شده است. برای اینکه این گام دوم را به درستی طی کنیم باید از این راهبرد غفلت نکرد و آن استفاده از تجارب گذشته است.
وی اضافه کرد: ایشان می‌فرمایند که اگر از این راهبرد غفلت شود آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. یعنی این گامی که طی شده علی‌رغم دستاوردهای خوب و چشمگیر، خیره کننده و افتخار آفرینی که داشتیم، در بعضی جاها با عدم موفقیت‌ها و شکست‌هایی روبرو شدیم که باید آنها را درست بررسی کنیم در حوزه آموزش عالی که این مسئولیت بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرارگاه حکمرانی فرهنگ و دانش کشور است.
در این نشست که با حضور دکتر حسن بیگی رئیس هیئت اندیشه‌ورز استان البرز و سایر اعضای هیئت برگزار شد؛ ماهیت، اهداف و کارکردهای هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی تشریح شد و احکام اعضای هیئت اعطاء شد.



لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7