کد خبر: 24083| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۳ دی سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۹:۴:۰ | تعداد بازدید: ۴۲۲

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی درگذشت علامه محسن‌علی نجفی (رضوان‌الله علیه) از عالمان شیعه پاکستان را تسلیت گفت.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی متن این پیام به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
ارتحال عالم ربّانی علامه محسن‌علی نجفی (رضوان‌الله علیه) که از عالمان شیعه پاکستان و مفسر قرآن بود موجب تأسف و تأثر گردید.
آن عالم جلیل‌القدر سالیان سال از عمر بابرکتش را در ترویج مکتب تشیّع و خدمت به مؤمنین صرف کرده و با تأسیس و اداره چند مرکز علمی و آموزشی، خدمات شایانی به جامعه دینی پاکستان نمود.
نقش شیخ محسن نجفی در پاکستان تقویت جریان حوزوی در شیعه بود چرا که در بخش مهمی از این کشور، عوام‌زدگی دینی رواج جدی دارد و نیاز به تربیت طلّاب باسواد بسیار زیاد بود و اینجانب طی سفری که به پاکستان داشتم و توفیق شد تا در دانشگاه کوثر اسلام‌آباد با علامه محسن علی نجفی دیدار کنم، ایشان را عالمی عاقل، متواضع، خوش‌فکر، معتدل و موفق در زمینه‌های تربیتی و تبلیغی یافتم.
ایشان از طرفداران تعامل میان مسلمین و وحدت اسلامی نیز بود و با علمای بزرگ اهل سنت نیز مراودات خوبی داشت. اینجانب مصیبت فقدان آن روحانی جلیل‌القدر را به عموم برادران و خواهران ایمانی علی‌الخصوص بستگان و علاقه‌مندان ایشان در کشور پاکستان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
 
عبدالحسین خسروپناه
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7