کد خبر: 24040| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۷ دی سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۷:۷:۰ | تعداد بازدید: ۳۱۹

دبیر هیئت مرکزی گزینش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل گزینش، بر گزینش هوشمندان، عالمانه و دقیق تاکید کرد.
دکتر خادم علیزاده، دبیر هیئت مرکزی گزینش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اهمیت گزینش در به‌کارگیری نیروی انسانی خدوم و متعهد به انقلاب و مردم در نهادهای کشور اظهار کرد: نهاد گزینش کشور از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در قالب هسته­‌ها و هیئت­‌های گزینش فعالیت خود را آغاز کرد، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران احراز صلاحیت داوطلبان با توجه به اهداف سازمانی و در چارچوب قوانین مصوب و با توجه به کرامت و آبروی داوطلبان است و این مهم با برگزاری آزمون­‌های عمومی و تخصصی، مصاحبه تخصصی و گزینش صورت می‌­گیرد.
وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که می‌­فرمایند اگر نیروی انسانی جوان کشور، متدین، انقلابی، عمیق، با سواد و مصمم بارآید، می­‌تواند در تحولات پرشتاب آینده، حصار و حباب تاریخی وابستگی ایران را به معنای حقیقی کلمه بشکند و ایران در شأن و جایگاه واقعی خود قرار گیرد، این امر با گزینش صحیح در انتخاب افراد میسر است.
دبیر هیئت مرکزی گزینش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گزینش مناسب و عادلانه به افزایش بهره‌­وری و رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران کمک زیادی می‌کند و باید در زمینه گزینش به رعایت قانون اساسی متعهد بود.
وی گزینش در سازمان‌­های دولتی را باعث رشد و تعالی دانست و ادامه داد: فلسفه وجودی گزینش ارتقاء سطح سلامت اداری دستگاه­‌های دولتی است و بنا به فرموده حضرت امام (ره) «دولت بدون گزینش اشخاص متعهد و متخصص در رشته­‌های مختلف نمی­‌تواند موفق باشد»، انجام گزینش یکی از مراحل مورد نیاز برای ورود نیروی انسانی به بدنه دستگاه­‌های اجرایی است. بدین معنی که طبق قانون تمامی کارکنان سازمان‌­های دولتی جهت ورود به شغل دولتی حتماً باید گزینش شوند و گزینش جزء مراحل پایانی روند استخدامی سازمان‌­های دولتی محسوب می­‌شود.
دکتر علی‌زاده اضافه کرد: کسانی که در عرصه گزینش فعالیت­ می‌کنند باید از ویژگی‌­های خاصی برخوردار باشند و در بررسی صلاحیت­ افراد در جهت حفظ آبروی افراد بکوشند و باید تنها هدف گزینشگران سازندگی و کمک به اصلاح امور باشد و نگاه عدالت‌­محورانه به عنوان یکی از شاخص‌­های اصلی و بنیادی که امام(ره) و شهدا به آن تأکید داشتند، رعایت شود.
دبیر هیئت مرکزی گزینش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در توصیه به کارکنان و افراد خدوم عرصه گزینش اضافه کرد که نامه 53 نهج­‌البلاغه (نامه امام علی (ع) به مالک اشتر، رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و همان‌طور که مقام معظم رهبری می­‌فرمایند در تشخیص‌­ها، در گزینش اشخاص و گزینش مسئولان باید خدا را در نظر بگیرید و گزینش باید هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7