کد خبر: 21297| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۶ مهر سال ۱۴۰۱ | ساعت ۸:۷:۰ | تعداد بازدید: ۴۶۲

رییس سازمان آموزش کشور بر ضرورت توسعه برگزاری الکترونیکی آزمون‌های آیلتس تأکید کرد و گفت: شفاف بودن فرآیند اجرایی برگزاری این آزمون گامی بزرگ در عدالت آموزشی کشور است.
عبدالرسول پورعباس در نشستی با مدیران مراکز و آفسایت‌های برگزارکننده آزمون آیلتس به پیشرو بودن این سازمان در برگزاری آزمون‌های الکترونیکی اشاره کرد و افزود: لزوم وجود ساختاری منسجم در برگزاری این آزمون و همچنین سلامت آن بسیار حائز اهمیت است ضمن اینکه شفاف بودن فرآیند اجرایی این آزمون گام بزرگی در عدالت آموزشی کشور است.
وی یادآور شد: سازمان سنجش آموزش کشور هدایت‌ برگزارکنندگان این آزمون را در مسیر درست خدمت به مردم برعهده دارد.
ریس سازمان سنجش درمورد نقش مؤثر دانشگاه‌ها در برگزاری آزمون آیلتس اظهار داشت: دانشگاه‌ها در این حوزه به خوبی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند چرا که با سابقه علمی، آموزشی و تجربه‌ای که دارا هستند، می‌توانند جایگزین خوبی در استفاده از هتل‌ها در برگزاری این آزمون ها باشند تا امنیت برگزاری آزمون تضمین شود.
 محمدحسین حاجیلو قائم مقام رییس سازمان سنجش نیز در این نشست با یادآوری لزوم قانونمند کردن فرآیند برگزاری آزمون و حضور سازمان سنجش به عنوان مجموعه حاکمیتی ناظر بر برقراری سلامت آزمون آیلتس گفت: این اهداف با همکاری مراکز و آفسایت‌ها با سازمان سنجش برای نظارت هرچه بیشتر بر فرآیند اجرای آزمون میسر می‌شود.
غلامرضا یادگارزاده رییس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام‌شده مرتبط با آزمون آیلتس اظهار داشت: به منظور ساماندهی تصمیم‌گیری در آزمون‌های بین‌المللی، شورای آزمون‌های بین‌الملل در سازمان سنجش تشکیل و آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ مصوبه ۷۹۸ شورای انقلاب فرهنگی تدوین شده است.
در ادامه این نشست مدیران مراکز اصلی و آفسایت های برگزارکننده آزمون آیلتس پیشنهادات و مسایل خود را مطرح کردند.

منبع:روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7