کد خبر: 21079| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۸ شهریور سال ۱۴۰۱ | ساعت ۷:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۵۰۷

شصت و نهمین جلسه شورای هنر با ادامه بررسی طرح «نظام استاد شاگردی در آموزش هنر» و دستور جلسه بررسی «آئین نامه‌های صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم» به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جدیدترین جلسه شورای هنر صبح امروز دوشنبه‌ به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و دبیری محمدحسین ایمانی خوشخو در محل وزارتخانه برگزار شد.

بنابراین گزارش بررسی «آئین نامه های صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم» به عنوان دستورجلسه شصت و نهمین جلسه شورای هنر مورد ارزیابی اعضا قرار گرفت.

در این جلسه کلیات اصلاح آیین‌نامه‌ی صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم» پس از ارائه گزارش رئیس سازمان سینمایی و  ارائه نظرات و دیدگاه‌ها سایر اعضاء،  مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد کمیته تخصصی با حضور نمایندگانی از شورای هنر، سازمان سینمایی، صدا و سیما، کمیته حوزه هنری و فرهنگستان هنر جهت دقت نظر و بررسی نهایی تشکیل شود.

بر اساس  گزارش ارائه شده آخرین تغییرات آیین نامه صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم مربوط به سال ۱۳۸۲ می‌باشد و با توجه به ظهور و سرعت فناوری‌های دیجیتال و تاثیر گسترده آن بر همه جوانب صنعت سینما و عدم شفافیت آیین‌نامه فعلی در برخی از امور مربوط به تولید و نمایش را از اهداف اصلی اصلاح آیین نامه می‌توان نام برد.

همچنین در این جلسه، سایر اعضای این شورا به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص آئین‌نامه‌های صدور پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم پرداختند.

منبع:مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7