کد خبر: 20571| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۳ خرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۲۸:۰ | تعداد بازدید: ۴۴۲

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در افتتاحیه نخستین همایش استفاده از ظرفیت های همکاری با نخبگان و شرکت های دانش بنیان به میزبانی شرکت خودروسازی ایران خودرو، گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان فرصتی بی نظیر برای توسعه بخش صنعت کشور است.
علیرضا منادی سفیدان در افتتاحیه نخستین همایش استفاده از ظرفیت های همکاری با نخبگان و شرکت های دانش بنیان به میزبانی شرکت خودروسازی ایران خودرو با اشاره به نامگذاری شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین عنوان کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بر همین مبنا به دنبال محقق کردن ظرفیت های حوزه دانش بنیان در بخش های مختلف کشور به ویژه ایجاد اشتغال برای جوانان است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه امروز حدود 7 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال بوده که ظرفیت های بسیاری داشته و می تواند با بخش صنعت ارتباط خوبی برقرار کند، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان عصاره حوزه آموزش بوده که بخش صنعت کشور می تواند از آن بهره ببرد.
وی با اشاره به پیشینه تدوین قانون شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: در این قانون معافیت های بسیاری برای اساتید دانشگاهی به منظور تاسیس شرکت های دانش بنیان دیده شده و برای خود شرکت های دانش بنیان نیز موارد بسیاری برای افزایش تولید و ارتقای کیفی این شرکت ها در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: فرصت استفاده از قانون جهش تولید دانش بنیان، فرصتی است که امروز برای فعالان این عرصه فراهم شده و این فرصت در تاریخ تاسیس شرکت های دانش بنیان تا به امروز بی سابقه بوده است.
وی با یادآوری اینکه شرکت های دانش بنیان با اتکا به قانون جهش تولید دانش بنیان از معافیت های مالیاتی و امتیازات در راستای رفع موانع بیمه ای و صادراتی برخوردارند،  اظهار داشت: شرکت ایران خودرو و سایر شرکت های صنعتی باید اولویت اصلی خود را بر مبنای همکاری با شرکت های دانش بنیان بنا کنند تا مورد حمایت قانون قرار گیرند.
این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در این قانون سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به ۲ برابر افزایش می‌یابد و دستگاه‌های دولتی موظفند، بدهی های خود را به این شرکت ها در اولویت پرداخت قرار دهند.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: در این قانون مقرر شده که دستگاه‌های دولتی بدهی های خود را به شرکت های دانش بنیان در اولویت پرداخت قرار دهند و شرکت‌های بورس نیز با ابزارهای مالی به کمک توسعه کمی و کیفی این شرکت ها بیایند.  در رابطه با حفظ دارایی‌های معنوی این شرکت‌ها نیز، مأموریت‌های مختلف به قوه قضاییه داده شده است و حتی شعبه ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شده و آنان بطور مستقیم می توانند از این دارایی‌های خود در محاکم قضایی دفاع واحقاق حق کنند.
وی ادامه داد: برای هماهنگی تمام این حمایت‌ها نیز شورایی با حضور رییس جمهور و وزرای مربوط دیده شده است تا هرگونه موانعی که مانع این شرکت‌ها است در بالاترین رده اجرایی بررسی و حل و فصل شود. این موارد بخشی از این قانون است و نمایندگان مجلس وظیفه خود می دانند تا در راستای اجرای آن، نظارت کافی و کامل انجام دهند.
پایان پیام

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7