کد خبر: 18559| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲۲ مهر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۴۵:۰ | تعداد بازدید: ۸۸۸

پرویز کرمی گفت: هدف از اجرای سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم رسیدن به جایگاه نخست صادرات محصولات فرهنگی و بومی است.
پرویز کرمی رئیس ستاد اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: با تصویب سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند از تاریخ ۱۴۰۰/۴/۹ دستور اجرای این سند ابلاغ شد.
او افزود: ماهیت فرهنگی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در حوزه صنایع فرهنگی که از آن به عنوان صنایع خلاق هم نام برده می‌شود سبب شده تا بیشتر در حوزه‌های فناورانه، خلاقانه و دانش بنیان‌ها متمرکز شوند.
رئیس ستاد اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم گفت:حمایت از فناوری و نوآوری‌های اجتماعی به عنوان راه حلی نو برای حل مشکلات اجتماعی موجود در کشور از جمله اهداف ایجاد ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در ذیل معاونت علم و فناوری با نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.
کرمی بیان کرد:گشترش مخاطبان ملی و فراملی، افزاش تولیدات فرهنگی و دانش فنی، دستابی به نظام نوآوری کارآمد صنایع فرهنگی از دیگر نکاتی است که در ایجاد و عملیاتی سازی این سند مورد توجه قرار گرفته است تا در نهایت با ایجاد برند‌های معتبر جهانی برای محصولات بومی خود، جایگاه نخست صادرات محصولات فرهنگی و بومی را از آن خود کنیم.
او تصریح کرد: با توجه به این که ۲۲ نهاد و وزراتخانه متولی این سند هستند بنابراین لازم است تا ساختار‌ها و نهاد‌های حاکمیتی و دولتی برای اجرای بند‌های این سند در کنار یکدیگر قرارگیرند و به همین دلیل وزارت‌های بسیاری از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت کشور، وزارت ارتباطات، وزارت میراث فرهنگی، وزارت علوم تحقیقات فناوری، وزارت صنعت معدن تجارت، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان عضو این ستاد هستند.
او در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای این سند بیان کرد: اجرای برنامه زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق در معاونت علم و فناوری مشابه سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم بود که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی بوده است که در نهایت این برنامه منجر به ایجاد پلتفرم خانه‌های خلاق و نوآوری شد و از بودجه‌ای که برای این کار تخصیص داده شده است، می‌توان برای پیشبرد اهداف سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم استفاده کرد.
او در نهایت یادآور شد: خانه‌های خلاق و نوآوری با توجه به این که در موضوعات مختلف فرهنگی در حال فعالیت هستند تجربیات افراد فعال در این حوزه‌ها به شدت در پیشبرد اهداف این سند کمک کننده خواهند بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7