کد خبر: 17305| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۹ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۲:۵۹:۰ | تعداد بازدید: ۹۴۴

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش، چهار محور تمرکز شورای عالی را «کیفیت ارزشیابی» ؛ «تحول در محتوای آموزشی» ؛ «ساماندهی شرایط معلمی» و «مدیریت مدرسه» دانست.
دکتر محمود امانی طهرانی در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از سرآمدترین استان‌های کشور در حوزه تعلیم و تربیت در سطح کشور است و رشیدی‌ها ، باغچه بان ها و رشدیه ها بیانگر قدمت تاریخی، فرهنگی و تمدن در این خطه است.
دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش افزود: در دوران وقایع تاریخی نیز این استان با الهام از همین تعالیم منشأ اثر فراوانی در انقلاب‌ها ازجمله نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی داشته است.
امانی طهرانی ارزان ترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه را مدرسه عنوان کرد و ادامه داد: صرف بودجه در آموزش‌وپرورش، صدها برابر ارزش‌افزوده در بخش‌های دیگر خواهد داشت.
وی گفت: با پرورش یک دانش‌آموز خوب، پدر و مادری خوب رشد پیدا می‌کند و این رشد خوب سودی سرشار برای  جامعه خواهد داشت و اگر بخواهیم کشوری متعالی داشته و حرفی برای گفتن داشته باشیم راهی جز توجه به آموزش‌وپرورش نداریم.
وی با اشاره به برنامه‌های شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: امروز در شورای عالی آموزش‌وپرورش در 4 محور تمرکز داریم که «ساماندهی شرایط معلمی» در کشور یکی از دغدغه‌های این بخش است.
امانی طهرانی بابیان این‌که «کیفیت ارزشیابی» در دوره‌های تحصیلی و تحول در آن دغدغه دیگر شورا است، گفت: «تحول در محتوای آموزشی» با توجه به تحولات و نیازهای روز را نیز از محورهای دیگر تمرکز شورای عالی آموزش‌وپرورش است.
دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش، چهارمین محور و دغدغه را «مدیریت مدرسه» دانست و ادامه داد: این موضوع یعنی؛ مدرسه کانون تمامی فعالیت‌های درون و بیرون مدرسه باشد.

منبع:مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7