کد خبر: 14877| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۲ مهر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۱۵:۰ | تعداد بازدید: ۱۶۵۷

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در ۵۰ روز ایران توانست مواد مورد نیاز برای مقابله با کرونا را تولید و حتی صادر کند، گفت: ایران در تحریم با دست‌های بسته در این اقیانوس بلا شنا کرد.
دکتر سعید نمکی امروز (سه شنبه)  در مراسم اهدای ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی از طرف وزارت نفت به بیمارستان های مناطق نفتخیز کشور با اشاره به اینکه در این ایام سخت وزارت نفت در ابعاد مختلف در کنار ما بود، ادامه داد: من به یاد ندارم سخت‌تر از این ایام را در سال های بعد از انقلاب تجربه کرده باشیم.
وی افزود: بیژن زنگنه و همکارانش در این ایام سخت، فروش نفت و کسب درآمد کاری سخت و پر مشغله‌ای دارند.  
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با این سختی و گرفتاری، دوستان به یاد درماندگی بخش های دیگر هستند.  
وی گفت: نفت اقتصاد سیاسی ایران را تغییر داد. اگر بر عوامل موثر بر سیاست و مسایل اجتماعی دقت شود یکی از مهمترین مولفه ها نفت است.  
نمکی با بیان اینکه یکی از ضعف‌ها در کشور محدود بودن مطالعات تاریخی است، افزود: نفت یکی از مهمترین مولفه ها در تمام امور است.  
وی ادامه داد: نفت به عنوان یک سرمایه مهم مملکتی در توسعه زیرساخت ها و توسعه انسانی کشور باید استفاده شود.  
وزیر بهداشت تاکید کرد: انسان ابزار توسعه نیست، انسان توسعه یافته، هدف غایی توسعه است.
وی با بیان اینکه یکی از گرفتاری ها این است که منابع را صرف توسعه پایدار نکردیم، گفت: روزهای سختی است که کاهش درآمدهای نفتی خودش را در بخش های مختلف از جمله بخش بهداشت کشور نشان می دهد.  
نمکی افزود: با اینکه روزهای سختی رو به روییم اما وزیر نفت مورد بی مهری واقع می شود.  
وی به پاندمی کرونا نیز اشاره کرد و ادامه داد: در ایران با استفاده از شیوه های بسیجی از اوایل بهمن ماه خودمان را آماده کردیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در فرودگاه‌ها از بهمن‌ماه گیت مخصوص گذاشتیم، افزود: در همان زمان پروتکل برای روزهای سخت تدوین کردیم، زیرا در شرایط تحریم نمی توانستیم گردش صنعت را تعطیل کنیم.
وی گفت: یکی از جاهایی که این شیوه نامه را به درستی رعایت کرد، وزارت نفت بود و میزان ابتلا و بستری نیز قابل قبول است.
نمکی با اشاره به موارد مقابله با کرونا در مناطق نفتی، افزود: راه پارسیان بر عسلویه بسته شد تا عسلویه به کرونا آلوده نشود.  
وی ادامه داد: خوشبختانه در مدت ۵۰ روز،  پتروشیمی ها موادی را تولید کردند که سبکترین البسه و ماسک را تهیه شود.
به گفته وزیر بهداشت، در مدت ۵۰ روز،  مرگ‌های ناشی از کرونا به حدود ۳۰ نفر رسید و به عنوان یک تولید کننده و صادرکننده در عرصه بین المللی مطرح شویم.
وی گفت: ایران در تحریم با دست های بسته در این اقیانوس بلا شنا کرد، و دنیا فهمید ایران در اوج تحریم چه عظمتی به دست آورد.  
به گزارش ایرنا،  امروز ۱۴۱ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی) با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان توسط وزارت نفت به بیمارستان‌های مناطق نفتخیز اهدا شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7