کد خبر: 14560| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۳ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۴۰:۰ | تعداد بازدید: ۱۸۴۷

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی را تسلیت گفت.
متن این پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
«ضدانقلاب باید آن قدر از شما بترسد که عکس شما را ببیند فرار کند و اگر این جور شد، مسلمان صد درصد هستید.» (آیت الله صانعی، ۱۱ اسفند ۱۳۶۱، روزنامه جمهوری اسلامی)
درگذشت آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی، از شاگردان مبرز امام راحل عظیم الشأن (ره) مایه تأسف و تألم گردید. زحمات ایشان در مقام دادستان کل کشور در دهه ۶۰ و مواضع انقلابی و سازش ناپذیر ایشان در مواجهه با منافقین و معاندین نظام اسلامی، در ذاکره تاریخ انقلابی ایران اسلامی گم نخواهد شد. طبعا برخی مواضع ایشان در فضای غبار آلود فتنه ۸۸ هزینه هایی برای نظام اسلامی پدید آورد، اما ایشان به خلاف برخی لیبرالهای سست عنصر، هیچ گاه از گذشته انقلابی خویش اظهار ندامت نکردند. امید است به فضل و غفران الهی این زحمات و مواضع انقلابی ایشان در مقابل ضد انقلاب در دهه ۶۰ برای ایشان مدال افتخاری در قیامت در پیشگاه رسول الله (صلوات الله علیه) باشد.
پشتیبانی ایشان از نگاه فقهی نواندیشانه و جواهری حضرت امام (رحمت الله علیه) در دهه ۶۰ زمینه ساز خدمات بسیار ایشان در دستگاه قضائی گردید. سردرگمی برخی از دوستان ایشان در در دهه های بعد و نرمش های ایشان در مقابل جریان لیبرال، هرچند روی ایشان نیز تأثیراتی داشت و صدور برخی فتاوای خارج از ذوق فقه جواهری را پدید آورد که به طور طبیعی مورد تأیید ساختار نظام رسمی حوزه های علمیه قرار نگرفت، اما این گونه امور باعث نگردید به کرسی تدریس و حلقه شاگردان ایشان در حوزه های علمیه تعرض شود و بنابر سنت آزاداندیشی حوزوی، همچنان حلقه درس ایشان، باعث گرم شدن مجادلات سودمندی در حوزه علمیه قم می گردید.
حمایت های شفاف ایشان از اصل «ولایت فقیه» نه فقط در زمان حضرت امام خمینی (ره) بلکه در زمان ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز ادامه داشت؛ به گونه ای که ایشان به صراحت اعلام می‌کنند «تخلف از فرمان آیت الله خامنه‌ای خروج از ولایت الله و ورود به ولایت شیطان است». اختلاف نظر میان علما و سیاستمداران امری طبیعی است. با وجود اختلاف نظرات فقهی و سیاسی، حفظ احترام رهبر معظم انقلاب در سیره ایشان طمع ضد انقلاب را از بین برد.
از خداوند متعال برای روح ایشان، رحمت و مغفرت واسعه و برای خانواده مکرم و حلقه شاگردان شان نیز صبر و اجر مسألت می‌کنم.
محمد قمی
۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۹ هجری شمسی
۲۳ محرم الحرام ۱۴۴۲ هجری قمری

منبع:روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7