کد خبر: 13742| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۰ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۲۱:۰ | تعداد بازدید: ۴۶۸۰

جلسه 250 هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیأت عالی جذب در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای جلسه دکتر کی‌نژاد رئیس هیأت عالی جذب در مورد "طرح مصوبات کارگروه رسیدگی به شکایات" گفت: طبق رویه شکایات آخرین مرحله شکایت در هیأت عالی جذب و در کارگروه هیأت عالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مواردی که به اجماع برسد، برطرف می‌شود اما اگر اختلافی باشد مجدد در هیأت عالی طرح می‌شود.
در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر ذبیح‌زاده رئیس کارگروه صلاحیت عمومی با اشاره به ماده 13 دستورالعمل نحوه رسيدگی به شکايات داوطلبان گفت: طبق این ماده "داوطلب میتواند فقط يک بار در مرحله اول از هيأت اجرايي و يک بار در مرحله دوم از هيأت مرکزی تقاضای تجديد نظر کند. شکايت بيش از يک بار در هر يک از مراجع مذکور مجاز نیست." اما گاهاً مشاهده می‌شود در بعضی از موارد هم شکایت بدوی و هم شکایت تجدید نظر صورت گرفته که خلاف آیین‌نامه است.
همچنین دکتر محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم در این خصوص گفت: از کلمه تجدید نظر در این ماده اینگونه برداشت شده است که یکبار رسیدگی و یکبار تجدیدنظر انجام ‌شود که مرحله اول ارائه رأی هیأت اجرایی به هیأت مرکزی است و به همین دلیل تجدید نظر در این مرحله انجام نمی‌شود.
در ادامه جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون این موضوع مقرر شد با توجه به اینکه رویه رسیدگی به شکایات تا کنون به این نحو انجام شده و نتیجه هم داشته است، متن این ماده به منظور برطرف شدن شبهه اصلاح شود و به هیأت عالی جذب ارائه شود.
در ادامه جلسه "مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در خصوص نقل و انتقالات اساتید گروه معارف" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلیمن نیکزاد عیسی‌زاده معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، پیرامون این موضوع گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نقل و انتقال اساتید گروه معارف توسط معاونت امور اساتيد نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد.
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه در برخی از دانشگاه‌ها این مصوبه رعایت نمی‌شود، پیشنهاد داد: این موضوع در هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بحث و بررسی شود.
ساماندهی هیأت اجرایی بر مبنای آمایش آموزش عالی
دستور بعدی جلسه به موضوع "شیوه نامه مالی هیأت‌های اجرایی جذب مناطق دهگانه" اختصاص داشت، که پس از بحث و بررسی اعضا به تصویب هیأت عالی جذب رسید.
در ادامه جلسه درمورد موضوع ساماندهی مراکز آموزش عالی، گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون وضعیت موجود و وضعیت مطلوب ساماندهی مراکز آموزشی ارائه شد.
همچنین دکتر کی‌نژاد یادآور شد: با اجرایی شدن ساماندهی مراکز آموزشی 42 هیأت اجرایی به اضافه هیأت‌های اجرایی منطقه‌ای خواهیم داشت.
در ادامه جلسه مقرر شد هیأت عالی جذب با هماهنگی مرکز جذب هیأت علمی صدور احکام اعضای هیأت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی را بر مبنای اجرای طرح آمایش انجام دهد.
تأکید دکتر کی‌نژاد بر ضرورت حفظ شأن استاد
دکتر کی‌نژاد با بیان این مطلب که در حال حاضر پرونده تعداد زیادی از کارمندان دستگاه‌های اجرایی در هیأت‌های مرکزی برای تبدیل به هیأت علمی بررسی می‌شود، پیشنهاد داد: به منظور حفظ شأن استاد، عنوان هیأت علمی، استادیار، مربی، دانشیار و استاد برای دانشگاه‌ها، عنوان هیأت علمی پژوهشی برای پژوهشگاه‌ها و عنوان هیأت علمی دیگری برای سایر دستگاه‌ها استفاده شود.
در پایان جلسه تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی صنعتی امیرکبیر، صنعتی اراک، بناب، بیرجند، صداوسیما، علم و صنعت، رازی، فسا، سمنان، قم، صنعتی قوچان، علوم پزشکی قزوین، علوم پزشکی شهرکرد، صنعتی نوشیروانی بابل و مجتمع آموزشی شهید محلاتی قم تأیید صلاحیت شدند.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7