کد خبر: 10933| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۱۱

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: بسیاری از شغل‌ها به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، به همین علت رسیدگی به وضعیت محرومان و نیازمندان باید در اولویت قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در رزمایش همدلی و ایجاد ۱۸۰ هزار شغل با اولویت آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا، افزود: ملت ایران در قضیه کرونا در یک امتحان الهی بزرگ شرکت کرد و با یاری خداوند از این آزمون موفق بیرون آمد.
وی اطلاع رسانی اقدامات انجام شده ستاد اجرایی و بنیاد برکت را ضروری خواند و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در این قضایا خوب درخشیدند و به نظام اسلامی آبرو وحیثیت دادند و باید در این راه کار‌ها و فعالیت‌هایی که انجام شده بیشتر به مردم اطلاع رسانی شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: ایجاد شغل و اشتغال زایی در این امتحان الهی از سوی ستاد و بنیاد برکت به خوبی نقش خود را پیدا کرد و این ویژگی در فرهنگ اسلامی ملت ایران به خوبی هویدا است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند که بخش‌هایی از این سخنان به داخل و بخش‌هایی به خارج از کشور اختصاص دارد و تقویت آن با هوشمندی در نامگذاری امسال انتخاب شده و در این چارچوب بحث اقتصاد و پسا کرونا مورد توجه قرار خواهد داشت.
محمد مخبر گفت: در خصوص سلامت مردم بحث تولید دارو، تجهیزات، تشخیص و درمان جزو اساسی‌ترین امور و اولویت دار امسال با توجه به شیوع کرونا از سوی این ستاد و بنیاد برکت مورد توجه قرار گرفته است.
وی تهیه ماسک از روز نخست اعلام شیوع ویروس کرونا را از اقدامات اولویت دار کاری بنیاد برکت بیان کرد و افزود: درحالیکه ظرفیت تولید کشور روزانه ۱۰۰ هزار ماسک بود به یکباره نیاز کشور روزانه به پنج میلیون ماسک افزایش یافت که این مساله باعث شد تولید ماسک جزو ضروریت‌های تولیدی از سوی این ستاد قرار گیرد.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: تولید ماسک، کیت آزمایشگاهی و دارو برای تشخیص و درمان بیماری کرونا در مدت کوتاهی و با تلاش شبانه روزی بنیاد برکت و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام، به مرحله خوبی رسید.
وی افزود: ساخت سرم ناشی از آنتی بادی، امروز در این بنیاد به مرحله‌ای رسیده که در منطقه حرف اول را می‌زنیم و از دنیا عقب نیستیم.
مخبر سلامت مردم را بسیار مهم دانست و گفت: این موضوع با توجه به بیانات اخیر رهبری به عنوان یک راهبرد مطرح شده و ما باید از میانبر عبور کنیم تا بتوانیم به سرعت تا ریشه کنی این ویروس منحوس با همکاری دیگر عوامل حوزه بهداشت وسلامت پیش برویم.
وی به کمک‌های ستاد اجرائی فرمان امام به آسیب دیدگان از سیل اخیر اشاره کرد و افزود: پتو و آب از نیاز‌های اولیه سیل زدگان بود که به سرعت از سوی این ستاد به مناطق سیل زده ارسال شد.
مخبر با اشاره به اعطای تسهیلات به سیل زدگان از اسفند سال ۹۷ به ۱۳ استانی که درگیر سیل بودند گفت: توانستیم تعداد ۶ هزار شغل در مناطق سیل زده ایجاد کنیم که با یاری خداوند متعال این رقم تا به امروز به ۱۵ هزار شغل رسیده است.
 تحولات خوب در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری: تحولات خوبی در زمینه‌های مختلف به ویژه ایجاد اشتغال در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام صورت گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و همچنین رزمایش همدلی برکت و ایجاد ۱۸۰ هزار شغل با اولویت بیکار شدگان از کرونا افزود: واقعاً من بهت زده شدم، زیرا انسان با آنچه می‌بیند و آنچه می‌شنود بسیار تفاوت دارد.
وی با بیان این که از نزدیک شاهد تحولات صورت گرفته بودم، گفت: این ستاد صد در صد موفق بوده و علت آن کار مخلصانه برای خداست.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تشریح‌هایی که حضرت آقا نسبت به این گونه مسائل دارند، گفت: اگر بخواهیم به خودکفایی کامل برسیم راهی جز تلاش در عرصه‌های مختلف نداریم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در همه زمینه‌ها فعال بوده و ابتکار داشت افزود: اشتغال بسیار زیادی ایجاد شده است و من باید به رئیس ستاد و همه عوامل و دست اندرکاران این موفقیت را تبریک بگویم.
وی گفت: یقین بدانید این اقدامات در روز مبادا به درد شما خواهد خورد.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7