کد خبر: 10674| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۱ فروردین سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۵۵

رئیس دانشگاه الزهرا(س) درباره برخی اقدامات مهم حوزه پژوهش این دانشگاه در سال گذشته توضیح داد.
مهناز ملانظری، رییس دانشگاه الزهرا(س) درباره فعالیت‌ها و تلاش‌های پژوهشی این دانشگاه در سال تحصیلی ۹۸ بیان کرد: سال ۹۸ بر روی فعالیت‌های پژوهشی تمرکز زیادی شد و تلاش بر این بود که مهارت‌های اساتید جوان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه انجام کار‌های پژوهشی استاندارد افزایش یابد.
رییس دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: در این راستا برگزاری تابستان داغ و پائیز پژوهشی با بیش از ۱۵۰ کارگاه آموزش در زمینه نحوه پژوهش از جمله اقدامات مهم بود. در این کارگاه‌ها بر موارد متعددی از جمله چگونگی انجام پژوهش و همچنین اینکه چگونه پژوهش‌ها در قالب استاندارد‌های پذیرفته شده بین‌المللی تنظیم شوند، تاکیده شده است.
ملانظری اظهار داشت: در کنار آموزش‌ها، سامانه علم سنجی دانشگاه را راه‌اندازی کردیم و دانشگاه ازهرا (س) در زمره محدود دانشگاه‌هایی قرار گرفت که چنین سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند تا اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی بتوانند جایگاه علمی و بین المللی خودشان را با دیگر اعضای گروه‌های آموزشی تحلیل کنند.
وی به اقدامات دیگر در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: با به جریان انداختن سامانه آرشیو دیجیتال (Ripository) توانستیم فرصتی را فراهم کنیم که تمامی همکاران دانشگاه از کلیه گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی و هنر با حضور در آن بتوانند تولیدات خود را در آن ارائه کنند تا به راحتی و با جستجویی ساده در مرورگر‌های مختلف قابل دسترسی باشد.
رییس دانشگاه الزهرا (س) عنوان کرد: در کنار این اقدامات زیربنائی، تلاش برای ثبت مجلات پژوهشی دانشگاه در پایگاه‌های بین المللی هم انجام گرفته و تاکنون ۵۰ درصد مجلات ما در برخی از این پایگاه‌ها به ثبت رسیده‌اند (بعنوان نمونه ۱۰ مجله برای ثبت در اسکوپوس آماده‌سازی شده و اقدامات اولیه آن برای نمایه‌سازی صورت گرفته است).
ملانظری بیان کرد: تعریف هسته‌های پژوهشی جهت هدفمند کردن و انجام کارگروهی در پروژه‌های تحقیقاتی (بطورکلی ۱۱۲ هسته پژوهشی سه ساله شامل هسته‌های جاری و در دست اقدام)، حضور حدود ۴۰ پژوهشگر پسا دکتری در دانشگاه، راه ندازی مرکزتوسعه و اشتغال و مهارت آموزی (تام) درزیرمجموعه پژوهشی با هدف ارتباط با دانشجویان و جذب شرکت‌ها به منظور اشتغال دانشجویان از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

منبع:خبرگزاری دانشجو

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7