کد خبر: 10638| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۷ فروردین سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۷:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۱۱

رییس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به استقبال دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف از آموزش‌ مجازی، گفت: اهمیت نظم در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه شریف اقتضا می‌کند که کلاس‌های درس مجازی و هدایت پایان‌نامه‌ها بدون وقفه ادامه یابند.
دکتر محمود فتوحی با بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف همچون سایر دستگاه‌ها و نهادها به محض اطلاع از خطرات احتمالی ناشی از کرونا ویروس با تشکیل ستادی ویژه و رصد مستمر، تصمیماتی را اتخاذ کرد. اولویت اول ما ابتدا افزایش ایمنی و سلامتی دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه است و بی‌تردید تا زمان اطمینان کامل از رفع خطرات، مراقبت‌ها و محدودیت‌های لازم برقرار خواهد بود.
وی در ادامه تصریح کرد: اهمیت نظم در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه شریف اقتضا می‌کند که کلاس‌های درس تشکیل شده و هدایت پایان‌نامه‌ها بدون وقفه ادامه یابند. ضمن اینکه استفاده از امکان آموزش‌های مجازی مسیری بود که بی‌درنگ در دانشگاه انتخاب و اجرایی شد.
رییس دانشگاه شریف تاکید کرد: همه ما به خوبی می‌دانیم که دانشگاه زیست بومی متعامل از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی است که به هیچ روی با برگزاری آموزش مجازی جایگزین نخواهد شد اما خوشبختانه طرح آموزش مجازی به میزان خوبی مورد توجه و استقبال دانشجویان و استادان قرار گرفت.
فتوحی خاطر نشان کرد: البته استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی و تولید محتوای چند رسانه‌ای می‌تواند به عنوان مکمل روش‌های متداول آموزش مورد استفاده قرار گیرد. امیدوارم تجارب ارزشمند و درس‌های آموخته شده در اجرای آموزش مجازی، بتواند در مسیر ارتقای کیفیت آموزش دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد و ما را یک گام دیگر به استانداردهای بین‌المللی نزدیک کند.
به گفته وی،دانشگاه صنعتی شریف در سال 98 با همه تنگناها به ویژه محدودیت منابع مالی، شاهد تلاش‌ها و دستاوردهای ارزشمندی بود که از جمله می‌توان به ارتقای جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، استقرار نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی، توسعه فعالیت‌های فناورانه و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، تکمیل بعضی از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و شروع پروژه‌های جدید زیربنایی، گسترش و پویایی فعالیت‌های دانشجویی در امور اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و کسب افتخارات فردی و گروهی دانشجویان و استادان، اشاره کرد.

منبع:ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7