کد خبر: 10615| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۵ فروردین سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۷:۴:۰ | تعداد بازدید: ۳۲۳۵

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از پیوستن ایران با ۱۲ تیم پژوهشی به کارآزمایی بالینی بزرگ سازمان بهداشت جهانی بر روی ۴ دارو برای درمان کرونا خبر داد.
دکتر رضا ملک زاده در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: ایران با ۱۲ تیم پژوهشی به کارآزمایی بالینی بزرگ سازمان بهداشت جهانی بر روی چهار دارو برای درمان ویروس کرونا COVID-۱۹ پیوسته است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کارآزمایی بزرگ بالینی بر روی چهار دارو برای درمان کرونا خبر داد.
این داروها شامل:

۱. ترکیب دارویی برای درمان HIV

۲. داروی مالاریا chloroquine و hydroxychloroquine)

۳. داروی ضد ویروس ابولا (remdesivir)

۴. داروی ترکیبی از ( Ritonavir/ lopinavir و اینترفرون بتا)
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اعلام کرد: ایران که از بزرگترین ظرفیت تحقیقات پزشکی در منطقه و در بین کشورهای اسلامی برخوردار است، با ۱۲ تیم پژوهشی به مطالعه بزرگ کارآزمایی بالینی سازمان بهداشت جهانی پیوسته است. دکتر Henao Restrepo از بخش تحقیقات واکسن سازمان جهانی بهداشت امیدوار است به منظور دستیابی به نتایج قوی چندین هزار بیمار از سراسر دنیا در این مطالعه وارد شوند.
وی همچنین اضافه کرده است: کشورهای ایران، آفریقای جنوبی، آرژانتین و کشورهای اروپایی فرانسه، اسپانیا، آلمان، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ و انگلستان تاکنون به این مطالعه پیوسته‌اند هیات نظارت بر این کارآزمایی بالینی سازمان بهداشت جهانی که SOLIDARITY نام گرفته اعلام کرده است بر ایمنی داده‌های جهانی و نتایج موقت آن در فواصل منظم به طور دقیق نظارت خواهد کرد. به گفته هیات نظارت، برای به دست آوردن نتایج قوی از این مطالعه، به احتمال زیاد چندین هزار بیمار باید جذب شوند. این مطالعه که می‌تواند در ده‌ها کشور انجام شود، به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده تا بیمارستان‌های تحت الشعاع ویروس COVID-۱۹ بتوانند در آن شرکت کنند.
ملک زاده در این مطلب آورده است: سازمان بهداشت جهانی همچنین امیدوار است که یک آزمایش پیشگیری برای تاثیر داروهایی که ممکن است کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را از عفونت محافظت کند، انجام دهد. سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده است تحقیقات بالینی دقیق در طول شیوع یک بیماری همیشه یک چالش بوده است، با این وجود این کارآزمایی ها، دریافت سریع پاسخ‌ها، تلاش برای فهمیدن اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مهم نیست بهترین روش برای پیشگیری از پیشروی ویروس است.
وی همچنین اعلام کرده است: برای کارآزمایی این داروها آنچه بیش از تعداد کشورها مهم است، تعداد نمونه‌ها و بیماران شرکت کننده است. بر همین اساس کشورهایی وارد مطالعه شده‌اند که از تعداد مناسبی از بیماران برای انجام مطالعه برخوردارند. با توجه به نمونه‌های در اختیار کشورها انتظار می‌رود تا ۲.۵ ماه آینده نتایج اولیه این کارآزمایی مشخص شود. ملاحظات اخلاقی این کارآزمایی بالینی در کمیته‌های اخلاق پژوهش وزارت بهداشت تصویب شده است.

منبع:مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7