کد خبر: 10222| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۸ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۱۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۰۵

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها شامگاه یکشنبه در جشن بزرگ دانشجویان دختر دانشگاه های تهران که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد،گفت که جریانات قدرت و ثروت در "جاهلیت دوم" در صدد بهره برداری از زن به عنوان یک کالا و ابزاری برای نیل به ثروت هستند.
«حجت الاسلام مصطفی رستمی» در جشن بزرگ دانشجویان دختر دانشگاه های تهران تحت عنوان "نگین خاتم" که  در تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه، زمانه به دو جاهلیت تقسیم می شود، افزود: جاهلیت نخست زمان پیش از اسلام بود که مردان از به دنیا آمدن دختر بسیار خود را سرافکنده می دانستند.
وی افزود: در آن دوره مردان بین زنده به گور کردن دختر و یا زندگی با شرمندگی مردد بودند، البته این جاهلیت در بیشتر کشورها همچون هندوستان نیز وجود داشت.
رستمی با اشاره به جاهلیت دوم نیز اظهار کرد: این جاهلیت مربوط به زمان حال است که جریانات قدرت و ثروت از زن به عنوان کالای تبلیغاتی، جذابیت جنسی و رسیدن به قدرت و ثروت بهره برداری می کنند.
رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، درادامه با بیان اینکه، خداوند به مقام زن و جایگاه حضرت صدیقه کبری (س) بسیار تاکید کرده است، گفت: امام صادق (ع) نیز در خصوص جایگاه حضرت فاطمه (س)فرمودند که پیامبران در هر دوره ای بر  اساس ارادت و محبتی که به حضرت زهرا (س) دارند، به پیامبری مبعوث شده اند.
وی ادامه داد: همچنین خداوند متعال در قرآن می فرماید"تنها فردی که شب قدر را فهمید فقط حضرت فاطمه است" تا این جایگاه سبب شود پیامبر اکرم (ص) در اوج جاهلیت بر دستان دخترش حضرت فاطمه (س) بوسه زند.
حجت الاسلام رستمی در ادامه ظلم به زن را بدترین جرم ها دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم خود را وکیل مدافع زن مظلوم معرفی کرده و بهشت را زیر پای مادران قرار داده است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین، مادر را بهترین وسیله برای بخشش گناهان عنوان کرد و گفت: اگر انسان از دعای مادر خویش غافل شود، ممکن است از رحمت خداوند متعال نیز محروم شود.
وی بیان کرد: زن دوران پس از اسلام چنان جایگاهی می یابد که حضرت فاطمه (س)سخنگوی امام علی (ع)می شود و حضرت زینب کبری (س) بعد از واقعه عاشورا با خطبه های آتشین خویش یزید و اهل کفر را در شهرهای مختلف رسوا می کند.
حجت الاسلام رستمی با تاکید براینکه، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به جایگاه زن در تمدن سازی نوین اسلامی تاکید کرده است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این تمدن ابتدا باید از خود و خانواده شروع کرد.تا در این مسیر جایگاه زن برای نیل به این تمدن سازی بسیار مهم و حیاتی جلوه کند.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7