کد خبر: 10154| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۱۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۹۴۸

در آستانه چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی سید محمدرضا موالی‌زاده از صدور بیانیه‌ای تفصیلی از سوی این شورا در خصوص تبیین مولفه‌های مکتب شهید سردار سلیمانی خبر داد و گفت: سردار سلیمانی یک اسطوره‌ای عینی و ملمموس است، وی با مردم زیست و همیشه تاثیرگذاری او در مقابل چشم همگان خواهد بود، بنابراین باید مولفه‌های این مکتب فراگیر و به عنوان الگوهای عملی استفاده شود.
سید محمدرضا موالی‌زاده در نشست خبری بیانیه تفصیلی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص «تبیین مولفه‌های مکتب شهید سردار سلیمانی» گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستادی با عنوان «ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده که دستگاه‌های مختلف در آن حضور دارند.
وی ادامه داد: در این ستاد سه برنامه با محوریت زمانی شهادت تا اربعین سردار سلیمانی، برنامه یک‌ساله و برنامه بلندمدت با موضوع فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه و فضای مجازی پیرامون شخصیت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اعلام نامگذاری روز ۱۳‌دی‌ماه(شهاد سردار سلیمانی) به عنوان روز جهانی مقاومت، شهادت الگوی اخلاص و عمل، خاطرنشان کرد: این اقدام که به پیشنهاد بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مطرح شده بود توسط شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و در نهایت در تقویم رسمی کشور درج شد.
موالی‌زاده با اشاره به صدور بیانیه‌ای در جهت تبیین مولفه‌های مکتب شهید سردار سلیمانی، تصریح کرد: سردار سلیمانی یک اسطوره‌ای عینی و ملموس است، وی با مردم زیست و همیشه تاثیرگذاری او در مقابل چشم همگان خواهد بود، اگر بخواهیم در گام دوم انقلاب اسلامی در رابطه با سردار سلیمانی درست قدم برداریم باید از شخصیت ایشان به عنوان یک الگوی برجسته مدیریت جهادی استفاده کنیم.
وی افزود: امروز سردار سلیمانی می‌تواند به عنوان الگوی برجسته و مکتب زنده به خوبی مورد توجه همگان به ویژه نسل جوان قرار بگیرد، در همین راستا در شورای فرهنگ عمومی کشور دستور جلسه‌ای با عنوان گام دوم انقلاب اسلامی مطرح و در این زمینه بحث و تبادل‌نظر را داشته‌ایم، اگر بخواهیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را پیاده‌سازی کنیم باید از الگوهایی چون سردار سلیمانی بهره ببریم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص تاثیرگذاری شخصیت سردار سلیمانی بر افکار عمومی جهان بیان کرد: تاثیرگذاری سردار سلیمانی پس از شهادتش نیز برای همگان بارز بود، همانطور که در شهادت امام حسین(ع) نیز پس از شهادت شاهد تاثیرگذاری ایشان بر افکار عمومی پس از گذشت ۱۴۰۰ سال هستیم، مسلما شهادت این سردار پایه‌های قدرت‌های استکباری را لرزانده و این کار سهل و آسانی نیست و به همین دلیل شورای فرهنگ عمومی ۱۳‌دی‌ماه را روز جهانی مقاومت نامگذاری کرد.
موالی‌زاده اضافه کرد: سردار سلیمانی صرفا چهره‌ای متعلق به جهان تشیع نبود بلکه شخصیت او دارای ابعاد جهانی است، دشمن نیز به خاطر همین بزرگی شخصیت سردار دست به شهادت مظلومانه ایشان زد و شب هنگام با پیشرفته‌ترین ابزار نظامی این سردار بزرگ را به شهادت رساند، این نشان‌ می‌دهد که خون او تاثیر خود را در جوامع جهانی خواهد گذاشت.
وی در خصوص طرح مجدد معامله قرن از سوی ترامپ یادآور شد: ترامپ تصور می‌کرد با هم‌پیمانان خود می‌تواند معامله یا طرح ننگین قرن را محقق کند، اما مقاومتی که در گستره جهان در مقابله با معامله قرن صورت گرفت تمام نقشه‌های او را بر هم زد. دنیای امروز به این نتیجه رسیده است که تصمیمات ترامپ غیرمنطقی و تضعیف ‌کننده حقوق بشر است و با شهادت سردار سلیمانی این موضوع بیش از گذشته بر همگان واضح و روشن شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: مقاومت‌های کشورهای اسلامی در منطقه سبب شده است که وقتی ترامپ معامله قرن را مطرح می‌کند سایر ملت‌ها در مقابل آن موضع‌گیری می‌‌کنند، البته نباید فراموش کرد که خون سردار شهید سلیمانی موجب آگاهی‌سازی جهان نسبت به اقدامات تروریستی ترامپ نیز شد.
موالی‌زاده با بیان اینکه وقتی فردی از دایره فردیت خارج شده و ابعاد وجودی او می‌تواند بر قلوب انسان‌ها نفوذ کند تاثیرگذاری و رفتار او را باید به عنوان یک مکتب دانست.
وی در مورد شخصیت سردار شهید سلیمانی افزود: هدف ما این است که شخصیت سردار را در چارچوب یک مکتب و به عنوان یک الگو به نسل جوان معرفی کنیم، این مکتب می‌تواند در ادامه مکتب عاشورا و مکتب رسول اکرم(ص) باشد، در حال حاضر ایشان را باید به عنوان یک الگوی مجسم در مقابل چشم خود دید، این الگوها می‌توانند به راحتی انسان را شکوفا کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: در آستانه چهلمین روز شهادت آن سردار بزرگ و همزمان با سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و یوم‌الله ۲۲بهمن بیانیه تفصیلی در خصوص تبیین مولفه‌های مکتب سردار شهید سلیمانی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور منتشر می‌شود و مهم این است که مولفه‌های این مکتب فراگیر به عنوان الگوهای عملی استفاده شود.
موالی‌زاده در پایان گفت: ما به عنوان شورای فرهنگ عمومی کشور احساس می‌کنیم که فرهنگ عمومی ما می‌تواند با بهره‌گیری از مکتب سردار سلیمانی به بالندگی بیشتر دست پیدا کرده و با بهره‌گیری از این الگو به سمت تعالی حرکت کند.

منبع:مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7