کد خبر:9940   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 2 بهمن سال 1398 ساعت 9:23:0

پیشرفت کشور در گرو میدان دادن به جوانان خلاق، مومن و ریسک‌پذیر است

حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدی عراقی قدرت اقتصادی کشور را در گرو اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بزرگترین نقطه ضعفت اقتصادی ایران وابستگی به نفت است.


حجت‌الاسلام والمسلمین مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم، امروز در دومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که با محوریت «تروریسم دولتی آمریکا و انتقام سخت» به همت سازمان جوانان حقوق بشر در لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: بدون شک یکی از برکات مهم خون شهدا افشای چهره واقعی دشمنان و برگرفتن نقاب دروغین حقوق بشر از چهره آنان است.
وی افزود: خون سردار سلیمانی ماهیت پلید و شیطانی آمریکا را رسوا و آشکار کرد و برگزاری این همایش در این شرایط بسیار پرمعنا است.
آیت الله محمدی عراقی با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه اگر انسان ها نعمت‌های بزرگ الهی را قدر بدانند و شکر آن را به جای بیاورند خدا به آن می‌افزاید، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب روز شهادت سردار سلیمانی و عملیات انقلابی سپاه پاسداران را یوم الله اعلام کردند چون قدرت الهی در این روز آشکار شد.
مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم ادامه داد: آزادی، استقلال، خودباوری و هویت یابی از نعمات بزرگ الهی است که به برکت انقلاب به ملت ایران عطا شده و ما باید شکرگزار آن باشیم؛ خداوند نعمت‌های خود را بر ما تمام کرده است.
وی افزود: ما حاج قاسم را از دست دادیم ولی باید نگاه کنیم چه چیزی به دست آوردیم، انسجام، همدلی، روحیه مقاومت، شناخت دشمن و آمادگی برای مقاومت از نعمات این شهادت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رهبر انقلاب را یکی از نعمات بزرگ الهی به امت اسلام برشمرد و گفت: مردم زمانی می‌توانند شاکر این نعمت باشند که ایشان را بشناسند؛ ما امروز نیازمند شناخت شهدا هستیم.
مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم شکست دادن و بیرون راندن آمریکا از منطقه را بزرگترین دستاورد امت اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: تربیت سردار سلیمانی‌ها فتح الفتوح امام راحل بود و امروز نیز شناخت و تربیت سردار سلیمانی‌ها باید بزرگترین هدف ما باشد.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دو دهه اخیر در زمینه افشای حقوق بشر آمریکایی سخنرانی داشتند، ابراز داشت: رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران فرمودند باید قوی شویم؛ جمهوری اسلامی ایران امروز در زمینه نظامی و امنیتی بسیار قوی است اما نقطه ضعف آن در مساله مدیریت و اقتصاد است که باید رفع شود.
آیت الله محمدی عراقی ادامه داد: برای قدرتمند شدن در عرصه اقتصادی باید خود را از وابستگی به نفت جدا کرده و اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیریم در این صورت است که از نظر اقتصادی نیز قوی می‌شویم.
مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم خاطر نشان کرد: جوانان خلاق، مومن و ریسک پذیر باید وارد میدان اقتصاد شوند و اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.