کد خبر:9851   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 24 دی سال 1398 ساعت 10:25:0

استفاده از ظرفیت هنر و رسانه برای شکوفایی استعدادها و حرکت در مسیر تحقق جامعه‌ی قرآنی

دکتر طیبی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره‌ی فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین، گفت: برگزاری این جشنواره‌ توسط بخشی از نهاد جهاددانشگاهی، این امیدواری را در دل دغدغه مندانِ اخلاق و مصلحانِ اجتماعی ایجاد می‌کند که بتوان از ظرفیت هنر و رسانه برای شکوفایی استعدادها و حرکت در مسیر تحقق جامعه ایمانی و قرآنی و نیز پاسخ به شیطنت‌ها و جنگ نرم دشمن استفاده مطلوب کرد.


دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در مراسم اختتامیه‌ی نخستین جشنواره‌ی فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین که عصر امروز (23 دی‌ماه) به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد، بیان کرد: موضوعِ مشارکت دادن مخاطبانِ رسانه در تولید محتوا یا ابراز نظر در بسترِ یک فعالیت هنری حرفه‌ای یا آماتور، مدتی است که در دنیا تجربه شده و تاثیرات آن مورد توجه صاحبنظران مدیریتِ رسانه قرار گرفته است. تعاملِ به وجود آمده، به ویژه زمانی که آثار مردمی در بستر مناسب و جذاب به نمایش گذاشته می‌شود به حفظ و افزایش مخاطبان و ایجاد احساس درونیِ مثبت نسبت به این گونه مشارکت و در نهایت ایجاد آمادگی برای تغییر رفتار براساس مشیِ رسانه که هدف اصلی سیاست‌گذاری‌هاست، منجر خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره‌ی فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین، گفت: برگزاری این جشنواره توسط بخشی از نهاد جهاددانشگاهی که هم تجربه فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای دارد و هم سال‌ها فعالیت‌های هنری، دانشجویی و دانشگاهی با محوریت مفاهیم بلند قرآن کریم و معارف ناب اهل بیت (ع) را رصد کرده، این امیدواری را در دل دغدغه مندانِ اخلاق و مصلحانِ اجتماعی ایجاد می‌کند که بتوان از ظرفیت هنر و رسانه برای شکوفایی استعدادها و حرکت در مسیر تحقق جامعه ایمانی و قرآنی و نیز پاسخ به شیطنت‌ها و جنگ نرم دشمن استفاده مطلوب کرد.
دکتر طیبی ادامه داد: آن‌چه در این میان از اهمیت بسیاری برخوردار است، هم‌زبانی با مخاطب، به کارگیری شیوه‌های نو، جوان‌پسند و اقناع کننده برای دعوت به مشارکت و رعایت دقیق و بندبه‌بند هرآن‌چه به‌عنوان مفاهیم معنوی و انسانی به رقابت گذاشته شده توسط خود برنامه‌ریزان و برگزارکنندگان است.
رییس جهاددانشگاهی گفت: اکنون که اولین دوره جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین به پایان خود نزدیک می‌شود لازم می دانم ابتدا از پدیدآورندگان 244 اثر حاضر در جشنواره قدردانی کنم و برای همه این عزیزان آرزوی توفیق و سربلندی نمایم.
وی افزود: همچنین از سازمان قرآنی دانشگاهیان که از مجموعه‌های فعال فرهنگی جهاددانشگاهی است و سایر نهادها و دستگاه‌های همکار در این طرح حق شناسی می‌کنم.
دکتر طیبی در پایان اظهار کرد: امیدوارم دوره‌های آتی، این جشنواره گسترده‌تر و بهتر از دوره کنونی، با مشارکت شایسته‌تر نسل جوان و دانشجویان برگزار شود. از آنجا که نقش زنان و دختران مسلمان سرزمینمان در موضوعات انتخاب شده برای جشنواره از سبک زندگی و آموزه‌های اخلاقی گرفته تا آثار و برکات نیکی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تربیت مجاهدان فی سبیل ا... و فرهنگ سازی، تبیین جایگاه مهم واجبات الهی و بخش ویژه برای رفتار مدیران بسیار حائز اهمیت و ممتاز است، ضروری می‌دانم در دوره‌های بعد برنامه ریزی دقیقی برای جلب مشارکت آنان صورت پذیرد.