کد خبر:9832   تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، 23 دی سال 1398 ساعت 9:47:0

توجه ویژه این نهاد به گردشگری/ ارتقای هویت ایرانی دانشجویان و دانشگاهیان با کمک گردشگری

دکتر طیبی با اشاره به این که بحث میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از موضوعاتی بود که از ابتدای تاسیس جهاددانشگاهی به دلایل مختلف مورد توجه این نهاد قرار گرفت، افزود: مجموع توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی توجه ویژه‌ای به گردشگری دارد.


دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: بحث میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از موضوعاتی بود که از ابتدای تاسیس جهاددانشگاهی به دلایل مختلف مورد توجه این نهاد قرار گرفت.
وی با اشاره به این که مباحث فرهنگی از این جهت مهم بود که قصد داشتیم به ارتقای هویت ایرانی دانشجویان و دانشگاهیان کمک کنیم، افزود: این هدف را با ایجاد مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان دنبال کردیم  تا این گروه با دستاوردهای  فرهنگی ما آشنا شوند و این کار را با برگزاری طرح اردوی مرز پر گوهر به منظور بازدید از میراث فرهنگی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ادامه دادیم.
 
وی در ادامه با ابراز علاقه مندی به توسعه طرح اردوی مرز پرگهر بیان کرد: علاقه مندیم این طرح را با دانشجویان خارجی با اولویت کشورهای اسلامی و فارسی زبان دنبال کنیم  و در این راه از حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برخوردار باشیم.
 
دکتر طیبی با اشاره به این که اولین پژوهشکده گردشگری را در جهاددانشگاهی مشهد احداث کردیم.، افزود: مجموع توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه علوم انسانی توجه ویژه‌ای به گردشگری دارد.
 
رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: دنیا معتقد است صنایع فرهنگی و گردشگری می‌تواند به اقتصاد اول تبدیل شود. ما هم در این راستا حرکت می‌کنیم. امیدواریم تفاهم‌نامه‌ای که با این وزارتخانه امضا می‌شود فعالیت‌های بخش فرهنگی و گردشگری جهاد دانشگاهی را توسعه دهد.