کد خبر:9697   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 11 دی سال 1398 ساعت 13:0:0

توسعه‌ی طرح اشتغال زنان جهاددانشگاهی با روش‌های نوین و موثر کارآفرینی

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح جهاددانشگاهی در زمینه‌ی اشتغال‌زایی زنان ابراز امیدواری کرد که این طرح با روزآمدن کردن فعالیت‌ها و روش به توفیق برسد و افزود: انتظار می‌رود این طرح توسعه پیدا کرده و با روش‌های نوین و موثر کارآفرینی زنان نیازمند شغل را مشغول به کار کرد.


دکتر معصومه ابتکار در نشست با زنان نخبه و فعال استان قم گفت: استان قم در بسیاری از زمینه ها دارای سرمایه های ارزشمندی از جمله زنان توانمند و تحصیل کرده است که در پیشبرد اهداف اجتماعی، بسیار موثر و سازنده خواهد بود.
وی با اشاره به منسوب‌شدن دو خانم در سمت مدیر کلی استانداری قم، افزود: این اقدام یقینا رتبه استان را در زمینه انتصاب مدیران زن که یکی از جهت گیری های مهم دولت است، بهبود بخشید.
دکتر ابتکار با بیان اینکه دستور العملی از سمت ریاست جمهور صادر گشته که بر مبنی آن 30درصد از پست های مهم و تصمیم گیر دولتی باید در اختیار زنان قرار گیرد، ادامه داد: این سیاست باتوجه به سرمایه انسانی موجود در بخش زنان و ضرورت مشارکت بیشتر زنان در جامعه انجام شد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: 20درصد مدیران دولت از بین زنان انتخاب شدند اما تا رسیدن به 30درصد فاصله ی زیادی است به این جهت که تعداد زنان درسمت مدیران عالی عدد قابل توجهی نیست.
وی همچنین گفت: ضرورت حضور زنان در تمام سطوح مدیریتی و تصمیم گیری حس می شود و این نکته بسیار قابل اهمیت بوده همچنین انجام طرح های مورد حمایت ریاست جهموری در امور خانواده باید گسترش یابد.
ابتکار با اشاره به طرح ملی گفت و گو خانواده عنوان کرد: این طرح یک ضرورت برای خانواده ها محسوب می شود چرا که به دلیل عدم آموزش های کافی در زمینه مهارت های زندگی، عمده ترین مشکل در بسیاری از خانواده ها اختلال روابط است.
وی همچنین در خصوص طرح ارتقای تاب آوری گفت: اجرای این طرح در جوامعی که در معرض آسیب قرار های مختلفی از جمله اعتیاد و بیکاری قرار دارند، حائز اهمیت بوده و باید اجرای این طرح در استان قم توسعه یابد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان در استان قم، خاطر نشان کرد: برای اولین بار در کشور مساله زنان و خانواده با برنامه و شاخص های عدالت جنسیتی متناسب با فرهنگ استان تنظیم شده است که دارای ابعاد مختلفی از جمله برنامه اجرایی است.
وی با بیان اینکه سند ارتقای وضعیت زنان نقشه راه استان برای بهبودی وضعیت زنان استان است، عنوان کرد: مشارکت تمام افراد جامعه به ویژه زنان برای تحقق اهداف این سند لازم است.
دکتر ابتکار ضمن تاکید توجه به توان اقتصادی زنان نیازمند شغل عنوان کرد: طرح های های متعددی با وزارت کار و وزارت کشور و سازمان های مردم نهاد ازجمله انجمن های زنان کار آفرین صورت گرفته که مورد حمایت دولت قرار گرفته است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تقدیر از طرح های توسعه مشاغل خانگی که توسط جهاد دانشگاهی استان قم پیگیری و انجام شده است، افزود: انتظار می رود این طرح توسعه پیدا کرده و با روش های نوین و موثرکارآفرینی زنان نیازمند شغل را مشغول به کار کرد.
ابتکار در پایان با اشاره به سیاست های معاونت و دولت در حمایت از نهاد های مدنی، خاطر نشان کرد: دولت فضا را برای فعالیت نهادهای مدنی و روآوردن ظرفیت های جامعه مدنی فراهم کرده است که رشد فعالیت سازمان های مردم نهاد و خیریه ها و موسسات غیر دولتی، ماحصل این اتفاق است.