کد خبر:7511   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 26 آذر سال 1398 ساعت 11:49:0

الحاق شورای صنفی کارمندان در چارت سازمانی دانشگاه تدوین شود

دکتر سعیدرضا عاملی و نمایندگان شورای صنفی دانشگاه‌ها با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کردند.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نشستی با حضور دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان شورای صنفی دانشگاه‌های کشور در تالار ایران دانشکده مطالعات جهان برگزار شد اعضای حاضر در این نشست به سخنرانی و گفت­‌وگو پرداختند.
محمد یوسفی، رئیس کمیسیون اداری شورای صنفی، ضمن معرفی این شورا و نمایندگان شورای صنفی دانشگاه‌های کشور، خواستار ارتباط این شورا با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها شد.

دکتر عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این نکته که جامعه کارمندان دانشگاه با حدود صدهزار نفر کارمند، جامعه در خور توجهی است، نسبت استاد به کارمند در دانشگا­ها را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد کرد: نیاز است رابطه‌ای منطقی با بدنه وزارتخانه و دانشگاه‌ها تشکیل شود و با رویکرد کمک به حل مشکلات و مسائل کارمندان در کنار کمک مؤثر در زمینه‌های مختلف به کشور اقدام به تعریف موارد عملیاتی شود.
وی افزود:‌ با ارتقای توانش شورای صنفی در چند حوزه مهم از جمله رعایت شأن کارمندان، حقوق و مزایا، بازنشستگی، و ایام فراغت می‌­توان به توسعه قابلیت­‌های شورای صنفی اقدام کرد.
 

استاد گروه ارتباطات ادامه داد:‌ تحولات جدید عرصه­‌ا‌‌ی را به وجود آورده است که با میرایی مشاغل روبرو هستیم و از این رو نیاز است تا در زمینه مهارت‌آموزی کارمندان در چارچوب دانشگاه جدید و دانشگاه آینده فعال باشیم.
وی افزود:‌ در همین زمینه نیاز داریم تا به ایجاد فضاهای عملکردی و عملیاتی و همچنین تدوین مهارت‌های لازم برای کارمندان اقدام شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرد که با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح الحاق شورای صنفی کارمندان در چارت سازمانی دانشگاه تدوین شود و در کنار شورای دانشگاه، تدوین قوانین و سیاست‌های اجرایی و برقراری ارتباط میان شورای صنفی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال شود.