کد خبر:7346   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 12 آذر سال 1398 ساعت 10:50:0

پیشنهاد رییس دانشگاه تهران برای ارتقای شیوه پذیرش دانشجویان دکتری

رییس دانشگاه تهران پیشنهاد کرد که برای استفاده بهتر از توان علمی دانشجویان مقطع دکتری، بهتر است قبل از پذیرش، پروژه و موضوع رساله و پایان نامه مشخص شود.


محمود نیلی احمد آبادی در آیین شروع احداث سایت پردیس ارس دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت های علمی و پژوهشی و اجرایی دانشگاه تهران افزود: این دانشگاه درکنار حفظ استانداردها و کیفیت آموزشی به دنبال ایجاد زیست بوم فرهنگی مبتنی بر نوآوری و خلق ثروت مضاعف است.
وی افزود: دانشجویان دانشگاه تهران با حضور در دانشگاه های خارجی معرف توان علمی و فناوری کشورمان در دنیا و مروج صلح و دوستی و سفیر علم و فرهنگ کشورمان هستند.
نیلی همچنین گفت: دانشگاه تهران در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی با توان مدیریتی خود به دنبال انجام وظیفه در حوزه مسئولیت اجتماعی است.
رئیس دانشگاه تهران فارغ التحصیلان دانشگاه تهران را برند دانشگاهی ایران عنوان و خاطرنشان کرد: فعالیت های دانشگاه تهران در برندسازی و توسعه روابط خارجی کشورمان موثر است و قطعا این دانشگاه برای کمک به توسعه ارس کمبودی ندارد.
وی افزود: وجود اساتید برجسته علمی و دانشجویان دانشگاه تهران در ارس میتواند بزرگترین ثروت علمی در منطقه آزاد ارس باشد.
نیلی افزود: امروزه تجاری سازی ایده ها بزرگترین ثروت کشورهاست و منشاء اصلی توسعه، تبدیل علم به محصول و ثروت است و دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه تهران قویترین افراد در دانش و اجرا هستند.
وی اضافه کرد: برای استفاده بهتر از توان علمی دانشجویان مقطع دکتری، بهتر است قبل از پذیرش دانشجو، پروژه و موضوع رساله و پایان نامه مشخص شود.
وی ادامه داد: همچنین ایجاد حس تعلق خاطر و تاثیرگذاری دانشجویان در توسعه منطقه آزاد ارس امکان پایدار بودن تاثیرات توان علمی و اجرایی آنان در این منطقه را فراهم می کند.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس هم با بیان اینکه مراکز آموزش عالی در این منطقه شتاب دهنده توسعه است گفت: حضور جامعه علمی و دانشگاهی در روند توسعه همه جانبه ارس نقش موثر خواهد داشت. ‌
نریمان افزود: کمک به سرمایه گذاری در ایجاد و فعالیت مراکز آموزش عالی یکی از اهداف برای تحقق استراتژی های منطقه آزاد ارس است.
منطقه آزاد ارس به مرکزیت جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد و فاصله آن با ترکیه کمتر از ۱۴۰ کیلومتر است.