کد خبر:7177   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 26 آبان سال 1398 ساعت 16:41:0

تمام بورسیه‌ها تا بهمن‌ماه جایابی و جذب می‌شوند

رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تمام بورسیه‌ها تا بهمن‌ماه در دانشگاه‌ها جذب و جایابی می‌شوند.


دکتر محمدعلی کی‌نژاد درباره آخرین وضعیت جایابی و جذب بورسیه‌ها در دانشگاه‌ها اظهارداشت: در فراخوان سال ۹۶ هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ثبت مدارک بورسیه ها فقط هشت نفر جایابی نشدند.
وی علت جایابی این افراد را کِبَر سن و کاهش تعداد دانشجو عنوان کرد.
رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین درباره فراخوان سال ۹۷ با بیان این که ۹ نفر در این فراخوان جایابی نشده اند، خاطرنشان کرد: در فراخوان امسال که با تاکید رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یک ماه هم تمدید شد، ۳۵ نفر ثبت نام کردند که در ماه دوم مهلت تمدید نیز ۹ نفر ثبت نام کردند و تعداد متقاضیان به ۴۴ نفر رسید.
دکتر کی نژاد یادآور شد: سازمان امور دانشجویان باید احکام صادر شده بورس این افراد را تایید کند و در مرحلبعد کمیته جایابی وزارت علوم، ‌ تحقیقات و فناوری شرایط این داوطلبان را بررسی می کند؛ اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد به مراکزی که این بورسیه ها متقاضی جذب در آن هستند، معرفی می شوند.
وی افزود: اگر این مراکز با کاهش دانشجو مواجه بوده و رشته تحصیلی بورسیه ها را نداشته باشند متقاضیان جذب به سایر مراکز معرفی می شوند که برخی از آنها در فراخوان های قبلی به دانشگاه های آزاد اسلامی، غیرانتفاعی یا فرهنگیان معرفی شدند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین اظهارداشت: این افراد در صورتی که مشکل سنی و معدل نداشته باشند به عنوان عضو هیأت علمی جایابی و جذب می شوند.
به گزارش ایرنا، منظور از کبر سن، شرط سنی برای جذب افراد به عنوان عضو هیأت علمی است که افراد حداکثر باید ۴۰ سال داشته باشند.
شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهریورماه امسال فراخوان جذب را برای دریافت مدارک بورسیه هایی فعال کرد که در دانشگاه جایابی نشده اند، با اتمام این مهلت مدارک آنها برای جایابی و جذب در حال بررسی است.