کد خبر:7171   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 26 آبان سال 1398 ساعت 11:57:0

طلاق در ازدواج‌های دانشجویی کمتر از میانگین کشوری است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: براساس آمارهای موجود و در مراجعه به پایگاه ثبت احوال مشخص شد که طلاق در ازدواج ‌های دانشجویی در کشور کمتر از میانگین کشوری و تنها ۶ درصد است.


حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی افزود: آمار دقیقی از میزان طلاق نسبت به ازدواج براساس میانگین کشوری نداریم اما آنچه که نسبت ثبت ازدواج و طلاق در یکسال در استان ها و شهرهای مختلف متغیر است و از ۱۷ درصد تا ۳۰ درصد به وقوع می پیوندد.
وی در پاسخ به سوالی که برای ترغیب دانشجویان به ازدواج به هنگام و آسان چه برنامه هایی دارید، ادامه داد: در مجموع طرح جامع ازدواج دانشجویی برای همین هدف است یعنی فارغ از اینکه در جامعه آمار ازدواج با کاهش یا تلاطم مواجه شده باشد مسئولیت خود را در فضای دانشگاهی برای تشویق، ترغیب، تسهیل و ترویج ازدواج دانشجویی انجام می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح جامعه هدف ما جمعیت چهار میلیون نفری دانشجویان است چون بخش زیادی از آنها مجرد و در سن ازدواج هستند و می خواهیم امر ازدواج در میان این افراد اتفاق بیفتد.
رستمی در پاسخ به این سوال که چند درصد ازدواج های دانشجویی منجر به طلاق می شود، ادامه داد: براساس آمارها میزان طلاق در ازدواج های دانشجویی بسیار کمتر ازمیانگین کشوری است به همین دلیل جزء ازدواج های موفق بوده است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این موضوع اشاره شده است.
به گفته وی، اولین دوره ازدواج دانشجویی در سال ٧۶ در دانشگاه شهید بهشتی شروع شد و تاکنون ۵٠٠ هزار زوج در این مراسم دانشجویی شرکت کرده اند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: همچنین ثبت‌نام بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی با عنوان «همسفر تا بهشت» از ۲۱ آبان ۹۸ آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد. در مرحله اول این طرح در سال جاری نیز زمینه ثبت نام ٢٠ هزار دانشجو فراهم شده است البته با کاهش ازدواج در کشور آمار ازدواج دانشجویی هم کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز در طرح ازدواج دانشجویی در کشور ٢٠ هزار نفر ثبت نام کردند که ١٣ هزار نفر از آنها به مشهد مقدس اعزام شدند.
رستمی درباره اینکه تسهیلات خرید جهیزیه دانشجویان بسیار ناچیز است آیا اقداماتی برای افزایش این تسهیلات انجام می شود، اظهار داشت: به طور قطع این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و برای مجموع تسهیلاتی که صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه ها پرداخت می کند و هم با بانک ها و خیران رایزنی هایی صورت گرفته شده است که اگر به نتیجه برسد اعلام خواهیم کرد.