کد خبر:7134   تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 22 آبان سال 1398 ساعت 14:18:0

هیچ نهادی نمی تواند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را نقض کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات حکومتی هستند و به هیچ وجه نهاد دیگری نمی تواند آن را نقض کند.


منصور کبگانیان درباره مصوبه شورای نگهبان در خصوص مدارس سمپاد و اینکه آیا این روند برای دیگر مصوبات شورای عالی انقلاب نیز رخ خواهد داد، گفت:  آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان خودشان سال ها عضو برجسته شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند و اکنون عضو افتخاری شورا هستند.
وی ادامه داد: آیت الله جنتی خود مسلط به موضوع فقهی و قانونی این موضوع  هستند، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات حکومتی است.  
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برای اینکه تعارضی پیش نیاید، مقام معظم رهبری از ابتدا عنوان کرده بودند، هرکدام از دو نهاد اگر مصوبه ای داشتند نهاد دیگر نمی تواند در آن ورود پیدا کند.
کبگانیان تاکید کرد: به هیچ وجه نهاد دیگری نمی تواند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را نقض کند این روند از زمان امام راحل اعلام شده و لازم اجر است.
گفتنی است، وزیر آموزش و پرورش پیش از این درباره برگشت مصوبه تنظیم بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش از شورای نگهبان به مجلس عنوان کرده بود: شورای نگهبان به اکثر بندها ایراد گرفته است از جمله کاهش تنوع مدارس؛ با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع مدارس سمپاد وارد شده و اساسنامه آن را تصویب کرده و مجلس نباید ورود می‌کرد، این مصوبه مورد ایراد قرار گرفته است.