کد خبر:7117   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 21 آبان سال 1398 ساعت 16:28:0

جنگ دردهای بی شماری برای جوامع بدنبال دارد

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، آثار جنگ و مهاجرت‌های ناشی از آن را بسیار ویران کننده دانست و گفت: زنان، خانواده و محیط زیست بر اثر جنگ و مهاجرت‌های ناشی از آن دچار صدمات فراوانی می‌شوند و ضروری است که دولتمردان و سازمان‌های بین‌المللی به صورت عملی برای از بین بردن و یا کاهش این آثار مخرب تلاش کنند.


معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در نشست تخصصی «جنگ، مهاجرت و آثار آنها بر زنان، خانواده و محیط زیست» که در تالار خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهارداشت: مردم ایران علاوه بر مقاومت ۸ ساله در جنگ تحمیلی طی ۴ دهه عمر انقلاب اسلامی میزبان ۳ تا ۴ میلیون مهاجر بوده‌اند که به خاطر جنگ و ناامنی در منطقه مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ایران از جمله نادر کشورهایی است که تمام خدمات آموزشی را به صورت رایگان به کودکان مهاجر ارائه می دهد، تصریح کرد: این درحالی است که کشورما در طول این سالها تحت ظالمانه ترین تحریم‌های سیاسی و اقتصادی از سوی دشمنان قرار داشته و هر روز شاهد تشدید این فشارها و تهدیدات فزاینده هستیم.
دکتر ابتکار خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی درحالی به بهانه‌های واهی از سوی آمریکا و ایادی آن مورد تحریم‌های غیر قانونی و فشار سنگین اقتصادی قرار گرفته است که رژیم صهیونیستی سلاح اتمی در اختیار دارد و حمله اتمی آمریکا به ناکازاکی و هیروشیما در ژاپن هزاران کشته و مجروح بدنبال داشته است.
دکتر ابتکار با بیان اینکه جنگ دردهای بی‌شماری را برای جوامع بدنبال دارد، گفت: هرچند این روزها به نام و ادعای صلح، اقدامات زیادی انجام می‌شود اما متاسفانه جنگ و ویرانی و ناامنی و ناپایداری در کشورها بویژه در منطقه خاورمیانه رو به افزایش است و بدنبال آن آوارگی زنان و کودکان و تخریب فزاینده محیط زیست را شاهد هستیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با تاکید بر ضرورت همگرایی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای تحقق صلح و آرامش در جهان ابراز امیدواری کرد که برگزاری نشست‌هایی از این دست به توجه بیشتر دولتمردان و مجامع بین‌المللی به آثار و تبعات مخرب جنگ و مهاجرت ناشی از آن برخانواده و محیط زیست منجر شود.
دکتر ابتکار در آغاز سخنان خود در این نشست تخصصی با تبریک میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و آغاز هفته وحدت، گفت: امیدوارم وحدت و همدلی بیشتر بین جوامع اسلامی را در مقابل توطئه‌های دشمنان برای بر هم زدن وحدت و انسجام مسلمین شاهد باشیم.