کد خبر:7084   تاریخ انتشار: یـک شنبه ، 19 آبان سال 1398 ساعت 16:13:0

رفع نیازهای دانش آموزان استثنایی در اولویت آموزش و پرورش است

وزیرآموزش و پرورش درآیین افتتاح مجتمع استثنایی در شهر رودهن، تلاش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه را بسیار مهم و در اولویت دانست و گفت: کار برای این قشر از دانش آموزان، احیای جامعه است.


محسن حاجی میرزایی درآیین افتتاح مجتمع استثنایی کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) وکریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) در شهر رودهن، با ابراز خرسندی از قرار گرفتن در جمع خیرین و دانش آموزان، اظهارکرد: رفع نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه از وظایف مسئولین است لذا امروز شاهد بهره‌برداری از دو واحد آموزشی ویژه دانش آموزان مذکور هستیم.
وی برقدردانی از خیرین مدرسه‌ساز تاکید و عنوان کرد: براساس منطق دینی و فرهنگ قرآنی، همه هستی عرصه هنرمندی انسان‌ها است و همه هستی برای این است که چه کسی بهتر عمل می‌کند. زندگی عرصه هنرنمایی انسان‌های بزرگ است چراکه قدر داشته‌های خود را می‌دانند و خرج کارهای ماندگار می‌کنند.
وزیرآموزش و پرورش مدرسه‌سازی را امری ماندگار دانست وتصریح کرد: مسئولیت تربیت نسل آینده برعهده آموزش‌وپرورش است،  لذا باید نسلی را تربیت کنیم که ایفای مسئولیت کند و بتواند از هویت و ارزش‌های جامعه خودش محافظت کند و ما در این زمینه تلاش خواهیم کرد.
وی با اشاره به فرایند یادگیری-یاددهی، اذعان کرد: فرایندی که تعلیم و تربیت را در برمی‌گیرد شامل معلم، محتوا، فضا و... است، در منطق آموزش‌وپرورش فضا و تجهیزات جزیی از تربیت است، زیرا فضا و تجهیزات باید با اصول و چارچوب‌های تعلیم و تربیت هماهنگ باشد.
حاجی میرزایی ادامه داد: تلاش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار مهم و در اولویت است زیرا کار برای این قشر از دانش آموزان، احیای جامعه است، البته فعالیت در این حوزه ویژگی‌های خاص خود را دارد و خیرین نیز برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت این دانش آموزان تلاش می‌کنند.
وی براحداث فضاهای آموزشی تاکید وخاطرنشان کرد: دولت در بودجه سال جاری دو هزار میلیارد به امر مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس اختصاص داده بودکه تاکنون٨٠ درصدآن را دریافت و دراستان‌ها توزیع‌ کرده‌ایم.
وزیرآموزش و پرورش اضافه کرد: ٣٠ درصد مدارس نیازمند عملیات عمرانی هستند و از این تعداد ١٨درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و١٢درصد نیز  باید تخریب و بازسازی هستند امیدواریم با مشارکت خیرین این امر محقق شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگسترش عرصه فعالیت خیرین تاکید و عنوان کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد تا همه افرادی که می‌خواهند در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی مشارکت داشته باشند، در جریان امر قرارگیرند و در این کار خیرمشارکت کنند.
شایان‌ذکر است این مجتمع با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز سلیمی آشتیانی، خوش‌لهجه، مرحوم کرمانی و مرحوم حاجیان احداث گردیده است.
همچنین در این مراسم خیرین متقبل شدند تا در ساخت۲۰۰مدرسه موردنیاز آموزش‌وپرورش استثنایی کشور نیز مشارکت داشته باشند.