کد خبر:7006   تاریخ انتشار: سـه شنبه ، 14 آبان سال 1398 ساعت 8:30:0

مقاومت و مقابله با آمریکا افتخار ایران اسلامی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی گفت: امروز همگان می‌دانند که افتخار مقاومت، مقابله و تسخیر سفارتخانه آمریکای جنایتکار و مبارزه با توطئه‌های این کشور در جهان متعلق به ایران اسلامی است.


عزت الله ضرغامی روز دوشنبه در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان زاهدان اظهار داشت: امروز سفارتخانه‌های آمریکا در جهان محلی برای جاسوسی و تخریب یک منطقه محسوب می‌شود اما هیچ کشوری جرات مقابله با این توطئه را ندارد و تنها کشور پرچمدار مبارزه با آمریکا در جهان ایران است.
وی ادامه داد: ۴۱ سال قبل سفارتخانه آمریکا در تهران توسط دانشجویان مومن و پیرو خط امام(ره) تسخیر شد، سفارتخانه‌ای که به نام سفارت، لانه جاسوسی آمریکا در ایران اسلامی بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: ۴۴۴ روز افراد این سفارتخانه در گروگان دانشجویان بودند و موارد بسیار جاسوسی، افراد و شخصیت‌های وابسته شناسایی و رسوا شدند.
وی اظهار داشت: ۴۰۰ دانشجو این حرکت بزرگ را به پشتوانه مردم انجام و طبل رسوایی آمریکا را در جهان به صدا در آوردند.
ضرغامی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا به جای متنبه شدن به دشمنی با ایران برخواست و توطئه‌های بسیاری را تاکنون علیه ملت ما انجام داده است.
وی بیان کرد: امروز مشخص شد به هیچ عنوان نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی گفت: آمریکا در این ۶ سال اخیر هیچ حرکتی برای برداشتن تحریم‌ها انجام نداد، بلکه تحریم‌های جدیدتری را نیز به کشور ایران تحمیل کرده است.
وی اظهار داشت: هم‌اینک هیچ راهی بهتر و نتیجه بخش‌تر از توجه به درون و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و نیروی انسانی کارآمد نیست.
ضرغامی مردم سیستان و بلوچستان را مرزدارانی غیور و شجاع خطاب کرد و افزود: مردم این استان حق بزرگی بر گردن مردم سایر استان‌ها و مسئولان دارند چراکه تامین امنیت و نگهبانی مرزها توسط مردمان شجاع و غیور این منطقه انجام می‌شود.
وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان قهرمانانی شجاع در طول تاریخ بوده و هستند که همواره برای حفظ جان سایر هم نوعان خود جان شیرینشان را نثار کرده‌اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: سیستان و بلوچستان محل نمایش اتحاد، برادری و رفتار صمیمانه ۲ جریان بزرگ مذهبی در دنیاست.
وی مردم سیستان و بلوچستان را مردمی بیدار، آگاه و بصیر دانست و افزود: این مردم همواره پیشتیبان نظام و رهبری بوده و اتحاد و همدلی افراد شرکت کننده در راهپیمایی ۱۳ آبان در شهر زاهدان را به جرات می توانم بگویم در کمتر جایی دیده‌ام.
ضرغامی افزود: مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که این امر نیازمند توجه خاص و ویژه مسئولان به این منطقه است.
وی سیستان و بلوچستان را استانی خاص با ظرفیت‌های ویژه و منحصر به فرد دانست و گفت: باید دولتمردان با مشورت و ارائه طرح مناسب این ظرفیت‌ها را شناسایی و درصدد رفع مشکلات این مردم برآیند.